Sökning: "the behavioural perspective"
Visar resultat 16 - 20 av 151 avhandlingar innehållade orden the behavioural perspective.
16. Idén om medarbetarskap : en studie av en idés resa in i och genom två organisationer
Sammanfattning : Avhandlingen behandlar idén om medarbetarskap med utgångspunkt från hur begreppet medarbetarskap tolkas och används. Syftet är att öka kunskapen kring idén och hur den tar sig uttryck i organisationers praktik.I den teoretiska referensramen har nyinstitutionell teori integrerats med teorier kring lärande och implementering. LÄS MER
17. Återkoppling i lågstadieklassrum
Sammanfattning : Återkoppling är en del av det vardagliga arbetet i klassrummet och även en del av lärares bedömningspraktik. Syftet med avhandlingen är att utforska och begreppsliggöra den återkoppling som kommuniceras från lärare till elev i det vardagliga arbetet i lågstadieklassrum. LÄS MER
18. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och ubtraktion. LÄS MER
19. Straight from the horse’s mouth : What we can learn about rein tension by observing horse behaviour
Sammanfattning : Horse-rider-interaction is largely dependent on rein tension signals which, through pressure and release, communicate with the horse about pace, direction of travel and appropriate head posture. However, the pressures applied on the horse’s mouth and/or head via the reins can cause pain and discomfort, leading to evasive behaviour and oral injuries. LÄS MER
20. Party Education as Mobilisation : Framing education in Swedish and Spanish political parties of the left
Sammanfattning : This dissertation aims to contribute knowledge of how five movement-related left parties in Sweden and Spain formulate education for their members. By analysing (i) the Swedish Social Democratic Workers’ Party, (ii) the Swedish Left Party, (iii) the Spanish Social Democratic Workers’ Party, (iv) the Spanish United Left and (v) the Spanish Podemos, the study interprets how organised educational activities are formulated and motivated with the aim to instigate member engagement. LÄS MER