Sökning: "struktur socialt arbete"

Visar resultat 1 - 5 av 19 avhandlingar innehållade orden struktur socialt arbete.

  1. 1. Barnavårdens institutioner : framväxt, ideologi och struktur

    Författare :Marie Sallnäs; Thomas Lindstein; Gunvor Andersson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; institutionsvård; HVB-hem; social barnavård; samhällsvård; Social work; Socialt arbete; Social Work; socialt arbete;

    Sammanfattning : The study presents an overview of the historical growth and deve-lopment of residential care for children and youth in Sweden as well as an analysis of the present-day structure and organisation. The empirical material consists of official statistics, government reports and data from a questionnaire addressed to all registered residential homes in the child welfare sector at the end of 1995. LÄS MER

  2. 2. Evidensbaserat socialt arbete : Från idé till praktik

    Författare :Kajsa Svanevie; Lindqvist Rafael; Stefan Sjöström; Björn Blom; Lars Oscarsson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Evidence-based practice; social work; critical realism; narrative synthesis; actor-structure perspective; contextual model; paradigm shift; program theory; neo-institutional theory; isomorphism; diffusion; social change; social mechanisms; learning organization; Evidensbaserad praktik; socialt arbete; kritisk realism; narrativ syntes; aktör-struktur perspektiv; kontextuell modell; paradigmskifte; programteori; nyinstitutionell teori; isomorfism; diffusion; social förändring; sociala mekanismer; lärande organisation;

    Sammanfattning : As an innovation Evidence-Based Practice (EBP) is designed as a tool for clinical problem solving. According to its theory of use EBP will bring a difference for policy makers, for professionals, for researchers and for service users. One question to be asked is whether EBP actually leads to the radical social change it is designed to accomplish. LÄS MER

  3. 3. Att lämna en placering i samhällsvård : En studie om ungas övergång från samhällsvård till vuxenliv

    Författare :Mattias Bengtsson; Peter Öberg; Yvonne Sjöblom; Lennart Nygren; Högskolan i Gävle; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; societal care; out-of-home care; youths; transitions; leaving care; care leavers; foster care; residential care; life course perspective; samhällsvård; placering; dygnsvård; ungdomar; transitioner; övergångar; familjehem; HVB; livsloppsperspektiv; Health-Promoting Work; Hälsofrämjande arbete;

    Sammanfattning : The focus in this thesis is young peoples’ (aged 17–20) experiences of leaving out-of-home care (OHC) and making the transition into adulthood. Prior research shows care leavers as a vulnerable group making the transition to adulthood at younger age, in shorter duration and with less support than their peers. LÄS MER

  4. 4. Skolkuratorns samtalspraktik : en studie om individuella samtal med barn i den svenska grundskolan

    Författare :Maria Kjellgren; Urban Markström; Sara Lilliehorn; Anette Bolin; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; School social work; School social counselling; mental ill-health; children; adolescents; Skolsocialt arbete; skolkurator; skolkurativa samtal; psykisk ohälsa; barn; ungdomar;

    Sammanfattning : This thesis fills part of the existing knowledge gap regarding school social workers (SSW) individual counselling practice. The overall aim is to investigate the individual SSW counselling in Swedish elementary schools, as part of the pupil health team (PHT). LÄS MER

  5. 5. Funktionshindrade barns lek och aktivitet : En studie av struktur och utförande i förskolan

    Författare :Eva Skogman; Ulf Janson; Magnus Larsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Förskola; barn med funktionshinder; förskoleverksamhet; aktivitetsanalys; aktivitetssituation; lek; aktivitet; struktur; utförande; Disability research; Handikappsforskning; pedagogik; Education;

    Sammanfattning : Avhandlingen berör funktionshindrade barns lek och aktivitet och den är en studie av strukturer och utförande i förskola för dessa barn. Avhandlingens utgångspunkter består av tre delar. Den första delen berör min egen erfarenhet av arbete i omsorger om funktionshindrade. LÄS MER