Sökning: "nyanlända svensk"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade orden nyanlända svensk.
1. Språkliga gemenskaper och minoritetsspråkiga barn i svensk förskola
Sammanfattning : The aim of this dissertation is to contribute with knowledge about how speech communities are formed and maintained in Swedish preschools when minority language children participate. The dissertation is based on two empirical studies that are linked together by an ethnographical communication model. LÄS MER
2. Study guidance practices in science with Turkish speaking recently arrived pupils : A study focusing on scaffolding and meaning making
Sammanfattning : Recently arrived pupils are part of the school population at schools in Sweden as well as in other European countries. In Sweden these pupils might receive study guidance support in their first language in various school subjects including science. LÄS MER
3. Integrationen och arbetets marknad : Hur jämställdhet, arbete och annat "svenskt" görs av arbetsförmedlare och privata aktörer
Sammanfattning : Avhandlingen belyser vad som hänt i svensk integrationspolitik sedan etableringsreformen genomfördes 2010 och ansvaret för flyktingmottagandet överfördes till Arbetsförmedlingen. Utöver förändringen som Arbetsförmedlingens ansvar innebar medförde reformen också ökad marknadsorientering, införande av valfrihetssystem, villkorad aktiveringspolitik samt andra genomgripande organisatoriska förändringar. LÄS MER
4. Interpreting Policy Convergence Between the Left and the Right
Sammanfattning : This dissertation is made up of four essays that address major problems in the policy areas of education and immigration in Sweden and an introductory essay that offers an overarching analysis of the results of the four individual studies. The first three essays analyze the significant decline in quality of elementary and secondary education since the late 1990s from three different angles: the decline in teachers’ working conditions and status (Essay I), the deficiencies in the regulatory framework of Sweden’s system of school competition between public and for-profit providers of education (Essay II), and the prescribed view of knowledge in Swedish schools (Essay III). LÄS MER
5. Vindlande vägar i bostadsojämlikhetens Sverige : berättelser om marknadspraktiker, flyktingplaceringspolitik och bostadsprekaritet
Sammanfattning : Den här doktorsavhandlingen berättar om marknadspraktiker, flyktingplaceringspolitik och bostadsprekaritet i bostadsojämlikhetens Sverige. Huvudpersonerna i berättelserna är människor som sökte asyl och beviljades uppehållstillstånd i Sverige åren runt den så kallade flyktingkrisen 2015 och i fokus är deras boendevägar – deras vindlande vägar – under de första åren i landet. LÄS MER