Sökning: "klimatförändringar"
Visar resultat 31 - 35 av 181 avhandlingar innehållade ordet klimatförändringar.
31. The weakest link : Governing the risk of floods and dam failure in Sweden
Sammanfattning : The effects of climate change are already being felt today, and future effects, which will be determined by the readiness and resolve of today’s world leaders, are fraught with high levels of complexity, uncertainty, ambiguity, and transboundary effects – characteristics of systemic risk. Since climate change is seen as a threat multiplier, the risks that might be impacted by climate change, such as floods and dam failure, will be affected by systemic risk characteristics as well. LÄS MER
32. Causal links of past climate change in Coupled Model Intercomparison Project Phase 5 climate models
Sammanfattning : The climate system is influenced by various external forcings (e.g. volcanic forcing, solar forcing and change of greenhouse gas concentrations) and its own internal climate variability. LÄS MER
33. Multiple stressors in rotifer communities: : Effects of predation, climate change, and brownification
Sammanfattning : Most organisms on Earth live in an environment where they are exposed to multiple pressures, including predation and climate change. In many aquatic ecosystems, organisms have to handle additional challenges such as brownification, co-occurring with climate warming. LÄS MER
34. Trade-offs and conflicting objectives of decision-making investments in low-carbon technology portfolios for sustainable development : National and continental insights offered by applying energy system models
Sammanfattning : Energy infrastructure and appropriate energy policies are crucial for sustainable development and to meet Sustainable Development Goals (SDGs). Limiting global warming potential below 1.5oC would require “rapid and far-reaching” transitions and unprecedented changes in all aspects of society. LÄS MER
35. Elever möter samhällsfrågor : Didaktiska och bildningsteoretiska perspektiv på samhällsorienterande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor
Sammanfattning : Med utgångspunkt i didaktik och bildningsteoretiska perspektiv är syftet med denna avhandling att undersöka och analysera ämnesövergripande undervisning om epoktypiska samhällsfrågor i grundskolan för att utveckla kunskap om undervisningens didaktiska möjligheter och utmaningar.Avhandlingen är en sammanläggning och består av tre ingående texter: en licentiatuppsats om samhällskunskapsämnet i ämnesintegrerad undervisning som genomfördes 2012–2014 samt två artiklar från forskningsprojektet ”Att utveckla undervisning i samhällsfrågor: om didaktiska val i SO-ämnena i grundskolans mellanår 4-6” som genomfördes 2017–2022. LÄS MER