Sökning: "från bedömning"
Visar resultat 21 - 25 av 319 avhandlingar innehållade orden från bedömning.
21. Mellan åtal och dom : Om underlaget och ramarna för rättens bedömning av frågorna om skuld, rubricering och påföljd
Sammanfattning : Between Indictment and Judgment. On the Basis for and the Limits of the Court’s Assessmentof Questions Concerning Guilt, Legal Qualification and Sentence.This study concerns the relationship between the indictment and the judgment in Swedish criminal procedure. LÄS MER
22. Kamratbedömning i naturvetenskap på mellanstadiet : formativ återkoppling genom gruppsamtal
Sammanfattning : Kamratbedömning kan ha en positiv effekt på elevers lärande. För att uppnå denna positiva effekt måste elever kunna ge återkoppling till sina kamrater och även ta emot återkoppling från sina kamrater. Elever måste också kunna använda den återkoppling som de får. LÄS MER
23. Lösa problem : om elevers förutsättningar att lösa problem och hur lärare kan stödja processen
Sammanfattning : Generellt sett domineras matematikundervisning av utantillinlärning och arbete med rutinuppgifter. Om undervisning till störst del görs på detta sätt kommer elever ha svårt att att utveckla andra viktiga förmågor i matematik såsom problemlösning, resonemang och begreppsförståelse. LÄS MER
24. I välfärdens skugga : socialt arbete med barn i Sverige och England
Sammanfattning : Syftet med studien har varit att beskriva skillnader och likheter i socialtjänstens och Personal social services arbete med barn i Sverige och England. Vid insamlandet av det empiriska materialet har två lokala områden - Örebro och Leicestershire framförallt fokuserats. LÄS MER
25. Återkoppling i analoga och digitala klassrum : Spänningsfyllda verksamheter i samhällskunskapsundervisning
Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra lärares återkoppling i samhällskunskap i analog och digital kontext med särskilt intresse för återkopplingens formativa syfte. Studien är genomförd med ett verksamhetsteoretiskt perspektiv. I delstudie ett utforskas återkoppling i det analoga klassrummet och i delstudie två återkoppling i lärplattform. LÄS MER