Sökning: "från bedömning"

Visar resultat 16 - 20 av 319 avhandlingar innehållade orden från bedömning.

  1. 16. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER

  2. 17. Climate vulnerability assessment methodology : Agriculture under climate change in the Nordic region

    Författare :Lotten Wiréhn; Tina-Simone Schmid Neset; Björn-Ola Linnér; Giuseppe Feola; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Agriculture; Assessment methodology; Climate change; Geographic Visualization; Indicator-based methods; Vulnerability; Bedömningsmetodologi; Geografisk Visualisering; Indikatorbaserade metoder; Jordbruk; Klimatförändringar; Sårbarhet;

    Sammanfattning : Food security and climate change mitigation are crucial missions for the agricultural sector and for global work on sustainable development. Concurrently, agricultural production is directly dependent on climatic conditions, making climate change adaptation strategies essential for the agricultural sector. LÄS MER

  3. 18. Formative assessment and problem solving in mathematics

    Författare :Sharmin Söderström; Johan Lithner; Torulf Palm; Carina Granberg; Guri Nortvedt; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Formative assessment; problem solving; reasoning; computer-based assessment; feedback; types of motivation; self-efficacy; pedagogiskt arbete; educational work; matematikdidaktik; didactics of mathematics;

    Sammanfattning : In this thesis, the focus is on how reasoning in problem solving can be supported and which factors are associated with this support. In four studies, I investigated four aspects which address the overarching aim of the thesis. LÄS MER

  4. 19. Återkoppling i interaktion : En studie av klassrumsbaserad bedömning i frisörutbildningen

    Författare :Anna Öhman; Hector Pérez Prieto; Marie Tanner; Christian Lundahl; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Classroom assessment; feedback; vocational education; multimodal interaction; social semiotics; conversation analysis; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The present dissertation concerns social organization of feedback in ongoing hairdressing education. The central aim is to explore feedback between teacher and student in multimodal interaction within classroom assessment, as co-production of action and student’s participation. LÄS MER

  5. 20. Large-Scale Multi-Source Satellite Data for Wildfire Detection and Assessment Using Deep Learning

    Författare :Xikun Hu; Yifang Ban; Martin Wooster; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Wildfire; Remote Sensing; Active Fire Detection; Burned Area Mapping; Burn Severity Assessment; Sentinel-2; Landsat; Sentinel-1; Deep Learning; Semantic Segmentation; Image Translation; Skogsbrand; fjärranalys; aktiv branddetektering; kartläggning av bränt område; bedömning av brännskador; Sentinel-2; Landsat; Sentinel-1; djupinlärning; semantisk segmentering; bildöversättning.; Geoinformatik; Geoinformatics;

    Sammanfattning : Earth Observation (EO) satellites have great potential in wildfire detection and assessment at fine spatial, temporal, and spectral resolutions. For a long time, satellite data have been employed to systematically monitor wildfire dynamics and assess wildfire impacts, including (i) to detect the location of actively burning spots, (ii) to map the spatial extent of the burn scars, (iii) to assess the wildfire damage levels. LÄS MER