Sökning: "Kristina Juter"

Visar resultat 1 - 5 av 11 avhandlingar innehållade orden Kristina Juter.

  1. 1. Learning limits of functions : university students' development during a basic course in mathematics

    Författare :Kristina Juter; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : The present thesis includes four articles and an introduction to them and the theories that frame them. The articles describe a study about students learning limits of functions at a university and the results from it. LÄS MER

  2. 2. Learning limits of functions : university students' development during a basic course in mathematics

    Författare :Kristina Juter; Lars-Erik Persson; Gilah Leder; Kristianstad University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Limits of functions : university students' concept development

    Författare :Kristina Juter; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics Education; Matematik och lärande;

    Sammanfattning : Avhandlingen består av sex artiklar som föregås av en kappa. Kappan sammanfattar de teorier som använts i artiklarna, empiridelen samt resultat och slutsatser. Fem av artiklarna är publicerade i tidskrifter eller accepterade för publikation i tidskrifter och den återstående är accepterad för publicering i en konferensrapport. LÄS MER

  4. 4. Learning limits of functions : university students' development during a basic course in mathematics

    Författare :Kristina Juter; Barbro Grevholm; Lars-Erik Persson; Gilah Leder; Högskolan Kristianstad; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Begreppsbildning; universitetsmatematik; lärande; gränsvärden; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Proof-related reasoning in upper secondary mathematics textbooks : Characteristics, comparisons, and conceptualizations

    Författare :Andreas Bergwall; Andreas Ryve; Kimmo Eriksson; Kristina Juter; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; mathematics textbook; upper secondary school; proof-related reasoning; Mathematics Applied Mathematics; matematik tillämpad matematik;

    Sammanfattning : Proofs and proving are difficult to learn and difficult to teach. A common problem is that many students use specific examples as evidence for general statements. Difficulties with proofs are also part of the transition problems that exist between secondary and tertiary schooling in mathematics. LÄS MER