Sökning: "estetisk verksamhet"
Visar resultat 1 - 5 av 8 avhandlingar innehållade orden estetisk verksamhet.
1. Bildprojekt i förskola och skola : Estetisk verksamhet och pedagogiska dilemman
Sammanfattning : This thesis explores art education at the preschool and primary school levels. My primary concern has been to analyze art practices in different pedagogical settings; the major questions are:- How are art activities performed; what kind of mental tools do teachers offer and what kind of guidance do they provide?- How do teachers talk about art and art making in their art activities?- Is there a "poetic" or aesthetic dimension in preschool and primary school art activities?The analyses are based on micro-analyses of videotapes of all art activities at five preschools, five primary schools (second grade) and five. LÄS MER
2. Berättelsen under deras fötter : fem musiklärares livshistorier
Sammanfattning : The dissertation concerns five music teachers who teach on the course Artistic Activity at upper secondary school and the main aim is to acquire an understanding of the teachers’ views of the core subject Music. A further aim is to describe the five teachers' personal experiences of music in various social, educational and musical contexts, and how these experiences affect their teaching. LÄS MER
3. Det absoluta och det gemensamma : Benjamin Höijers konstfilosofi
Sammanfattning : This thesis is the first interpretation of Benjamin Höijer’s philosophy of art. Höijer (1767–1812), who was a Swedish representative of German idealism, is considered one of the brightest thinkers in the history of Swedish philosophy, although to this day he has been largely neglected. LÄS MER
4. Deltagandets kontextuella villkor : fem träningsskoleklassers pedagogiska praktik
Sammanfattning : Träningsskolan är en inriktning inom grundsärskolan där eleverna utbildas utifrån ämnesområden som estetisk verksamhet, kommunikation, motorik, verklighetsuppfattning och vardagsaktiviteter. Träningsskolan har en relativt kort historia och inrättades i slutet av 1960-talet. LÄS MER
5. Vilja, självtillit och ansvar. Kunskapens konstruktion i skapande processer
Sammanfattning : Avhandling är en studie av den praktiska kunskapens innehåll och hur kunskap definieras och uppfattas av praktiskt verksamma konsthantverkare och konsthantverksstudenter.Ett övergripande syfte är att klarlägga hur kunskap beskrivits och uppfattats i ett tidigt historiskt skede och hur kunskap kan uppfattas idag. LÄS MER