Sökning: "musiklärare"
Visar resultat 1 - 5 av 6 avhandlingar innehållade ordet musiklärare.
1. Besvär i rörelseorganen hos musiklärare och deras syn på musikelevers hälsa : visioner och verklighet på kollisionskurs
Sammanfattning : The overall aim of the licentiate thesis was to reach a better understanding of music teachers' health, with focus on musculoskeletal disorders, and music teachers' view on young music students' health, from a gender perspective.A cross-sectional study was directed to music teachers employed at a municipality music- and culture school, in order to investigate the relationship between physical workload and work-related disorders among music teachers. LÄS MER
2. Berättelsen under deras fötter : fem musiklärares livshistorier
Sammanfattning : The dissertation concerns five music teachers who teach on the course Artistic Activity at upper secondary school and the main aim is to acquire an understanding of the teachers’ views of the core subject Music. A further aim is to describe the five teachers' personal experiences of music in various social, educational and musical contexts, and how these experiences affect their teaching. LÄS MER
3. Musiklärare - i utbildning och yrke: en longitudinell studie av musiklärare i Sverige
Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Musiklärartyper : en typologisk studie av musiklärare vid kommunal musikskola
Sammanfattning : The aim of this study is to establish a typology for instrumental music teachers at Swedish municipal music schools, and to describe different types, generated from questionnaire-answers, regarding how their attitudes and valuations in matters concerning democracy in broad sense are reflected in their pedagogical activity. I address the following concrete questions. LÄS MER
5. När kulturer spelar med i klassrummet : En sociokulturell studie av ungdomars lärande i musik
Sammanfattning : Avhandlingen undersöker ungdomars lärande i musik utifrån ett sociokulturellt perspektiv. De två delstudierna är genomförda med en teoretisk utgångspunkt som gör gällande att människor lär sig musik i samspel med andra människor samt att de använder sig av medierande verktyg i de lärsituationer de deltar i, vidare involveras den proximala utvecklingszonen, samt muntlig och skriftlig lärandekultur. LÄS MER