Sökning: "undervisning med IT"

Visar resultat 1 - 5 av 174 avhandlingar innehållade orden undervisning med IT.

  1. 1. Beskriv med ord : fysiklärare utvecklar språkinriktad undervisning på gymnasiet

    Författare :Maria Kouns; Malmö högskola; []
    Nyckelord :språkdidaktik; fysikundervisning; designstudie; språkinriktad ämnesundervisning;

    Sammanfattning : This doctoral thesis investigatef and describes the design process of two physics teachers and myself in developing and trying out language based learning activities in a first year physics course in two classes in ml urban high school in Sweden. The design process, which goes on for almost three semesters, and these activities are seen as an intervention into the two physics teachers' teaching practice with the aim of contributing to learning and improved practice for them, and in turn, to improved learning of physics for their students. LÄS MER

  2. 2. Visual Storytelling Interacting in School : Learning Conditions in the Social Science Classroom

    Författare :Linnéa Stenliden; Jörgen Nissen; Eva Reimers; Mikael Jern; Monika Vinterek; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Data visualization; geovisual analytics; visual storytelling; interaction; learning activities; learning conditions; social science education; Data visualisering; geovisual analytics; visual storytelling; interaktion; läraktivitet; lärandevillkor; samhällsorienterande undervisning;

    Sammanfattning : The aim of this compilation thesis is to understand how technology for visual storytelling can be shaped and used in relation to social science education in primary school, but also how social dimensions, technical and other matters create emerging learning conditions in such an educational setting. The visual storytelling technology introduced and used in the study is ‘the Statistics eXplorer platform, a geovisual analytics. LÄS MER

  3. 3. Vuxeneleven i fokus : Att utforma metoder för individanpassad undervisning i en forskningscirkel vid Komvux

    Författare :Ann-Charlotte Gunnarsson; Karolina Muhrman; Andreas Fejes; Maria Olsson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Municipal Adult Education; Individualized Teaching; Individual Teaching; Relational Teaching; Digital Teaching; SFI Swedish for immigrants ; SVA Swedish as a second language ; English; Participatory Action Research PAR ; Research Circle; Life History; Group Interviews; Komvux; Individanpassad undervisning; Individuell undervisning; Relationell undervisning; Digitalundervisning; SFI svenska för invandrare ; SVA svenska som andraspråk ; Engelska; Deltagarorienterad forskning PAR ; Forskningscirkel; Livsberättelser; Gruppsamtal;

    Sammanfattning : Denna studie tillhör deltagarorienterad forskning (PAR) i form av en forskningscirkel. Syftet var att beskriva och analysera en forskningscirkels kunskapsutveckling både gällande dess process och dess innehåll. Deltagarna i cirkeln var nio lärare som arbetar vid en komvuxskola och de undervisar vuxenelever i ämnena SFI, SVA och engelska. LÄS MER

  4. 4. Läroboken i historieundervisningen : en fallstudie med fokus på elever, lärare och läroboksförfattare

    Författare :Annie Olsson; Monika Vinterek; Catharina Nyström Höög; Jenny Wiksten Folkeyd; Umeå universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; history; use of textbooks; history didactics; attitude research; education; pupil; teacher; textbook author; school; cognitive dissonance theory; historia; läroboksanvändning; historiedidaktik; attitydforskning; undervisning; elev; lärare; läroboksförfattare; skola; kognitiv dissonansteori; historia med utbildningsvetenskaplig inriktning; history of education;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to investigate why history textbooks are used the way they are and to identify possible reasons for the contradictions and dilemmas regarding the role of the textbook in history education. This thesis describes a case study of the history teaching at an upper secondary school class and investigates the attitudes of the pupils, teachers and textbook authors towards history, the teaching of history, textbooks and the use of textbooks. LÄS MER

  5. 5. Hit med pengarna! : Sparandets genealogi och den finansiella övertalningens vetandekonst

    Författare :Dick Forslund; Pierre Guillet de Monthoux; Thomas Bay; Adam Arvidsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; financial marketing; financial services; emotion; advertisement; subjectification; Finansiell marknadsföring; känsla; reklam; subjektivering; Business studies; Företagsekonomi; Business Administration; företagsekonomi;

    Sammanfattning : Idag pågår i hela västvärlden försök att finansiellt utbilda allmänheten. Vi möts överallt av finansiell reklam. I de nya budskapen om bra finansiellt beteende finns en ny slags moralism – det är tesen i denna avhandlings kritiska genealogi över penningsparandets påbjudna sanningar, moral och känsloliv under två århundraden. LÄS MER