Sökning: "tideman"

Visar resultat 11 - 15 av 20 avhandlingar innehållade ordet tideman.

  1. 11. Tid, rum och självbestämmande : Möjligheter och hinder i vardagen för äldre personer med intellektuell funktionsnedsättning på gruppboende

    Författare :Mia Jormfeldt; Magnus Tideman; Pia Bülow; Cecilia Kjellman; Marta Szebehely; Jönköping University; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Autonomy; elderly; intellectual disability; daily life; group homes; interaction; time-geography;

    Sammanfattning : People with intellectual disability are living longer, which creates new demands for the support and care of this target group. Participation and autonomy at all ages, regardless of functional capacity, are cited in legislation and among the key objectives of disability policy. LÄS MER

  2. 12. "Det gäller att hitta nyckeln..." : Lärares syn på undervisning och dilemman för inkludering av elever i behov av särskilt stöd i specialskolan

    Författare :Jari Linikko; Jane Brodin; Carin Roos; Magnus Tideman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; special school; deaf; inclusion; teacher; multiple disabilities; activity theory; specialskola; dövhet; inkludering; lärare; flerfunktionsnedsättning; verksamhetsteori; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to clarify the contradictions in teaching practice that are reflected in teachers' statements about the education of pupils in need of special support at the government-run special schools in Sweden, especially from the perspective of inclusion. The contradictions are explored using Engeström’s model of Activity Systems. LÄS MER

  3. 13. Falling through the cracks. A study on young adults with intellectual disability not involved in employment, education or daily activity

    Författare :Renee Luthra; Sara Högdin; Magnus Tideman; Niklas Westberg; Chris Hatton; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Intellectual disability; Not in Employment; Education or Daily activity NEED ; post-school occupations; ecological systems theory; social exclusion; belonging; Intellektuell funktionsnedsättning; Not in Employment; Education or Daily activity NEED ; sysselsättning; systemteori; social exkludering; tillhörighet;

    Sammanfattning : The time after finishing secondary school is marked by changes and milestones of adulthood. There is increased attention and knowledge that for some individuals in the general population, the time after secondary school consists of not participating in an occupation. LÄS MER

  4. 14. Skolformens komplexitet : elevers erfarenheter av skolvardag och tillhörighet i gymnasiesärskolan

    Författare :Therese Mineur; Magnus Tideman; Thomas Strandberg; Helena Hemmingsson; Örebro universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; pupils with intellectual disability; upper secondary school; special schools; school organization; categorization; Handikappvetenskap; Disability Science;

    Sammanfattning : The Swedish upper secondary education consists of different types of schools. One type of school is the upper secondary for pupils who have assessed as having an intellectual disability. LÄS MER

  5. 15. Aktiv anpassning till förändrade villkor : Fem kvinnors erfarenheter av kroniskt nedsatt funktionsförmåga och återskapande av ett meningsfullt liv

    Författare :Berit Prack; Magnus Tideman; Ann Mari Sellerberg; Ove Svensson; Pia Bülow; Högskolan i Halmstad; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Reduced physical ability; women; active interview; health and lifestyle; Nedsatt funktionsförmåga; kvinnor; aktiv intervju; hälsa och livsstil;

    Sammanfattning : Studiens övergripande syfte var att utveckla kunskap om kvinnors erfarenheter av att i vuxen ålder drabbas av och leva med kroniskt nedsatt fysisk funktionsförmåga. Utöver studiens beskrivande och kunskapsgenererande syfte och frågeställningar hade denna även en ambition att bidra till utvecklingen av forskningsområdet ”hälsa och livsstil”. LÄS MER