Sökning: "flight mechanics"

Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade orden flight mechanics.

  1. 1. Birds in the Flow: Flight Mechanics, Wake Dynamics and Flight Performance

    Detta är en avhandling från Mikael Rosén, Ecology Building, SE-223 62 Lund, Sweden

    Författare :Mikael Rosén; Lunds universitet.; Lund University.; [2003]
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Djurekologi; Animal ecology; Eleonora s falcon.; hunting; optimum wingspan; tail posture; wingbeat kinematics; wake topology; DPIV; flight performance; wake dynamics; flight mechanics; wind tunnel; Flight; bird;

    Sammanfattning : Popular Abstract in Swedish Fåglars flygförmåga I alla tider har vi fascinerats av fåglars förmåga att flyga, och många försök att förstå och efterlikna dem har gjorts. Kanske den förste som på allvar intresserade sig för mekanismerna bakom fåglars flykt var Leonardo da Vinci som runt år 1500 funderade på hur fåglar alstrar lyftkraft. LÄS MER

  2. 2. Transition delay in boundary-layer flows via reactive control

    Detta är en avhandling från Stockholm : KTH Royal Institute of Technology

    Författare :Nicolò Fabbiane; KTH.; KTH.; [2016]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; flow control; drag reduction; net energy saving; adaptive control; model-based control; optimal control; flat-plate boundary layer; laminar-to- turbulent transition; plasma actuator; direct numerical simulation; in-flight experiments; strömningsstyrning; friktionsreduktion; netto energibesparing; adaptiv styrning; modellbaserad styrning; optimal kontroll; gränsskikt öve en plan platta; laminärt till turbulent omslag; plasma aktuator; DNS; flyg prov; Teknisk mekanik; Engineering Mechanics;

    Sammanfattning : Transition delay in boundary-layer flows is achieved via reactive control of flow instabilities, i.e. Tollmien-Schlichting (TS) waves. Adaptive and model-based control techniques are investigated by means of direct numerical simulations (DNS) and experiments. LÄS MER

  3. 3. Fatigue Performance of Additive Manufactured Ti6Al4V in Aerospace Applications

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Magnus Kahlin; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2017]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY;

    Sammanfattning : Additive Manufacturing (AM) for metals includes is a group of production methodst hat use a layer-by-layer approach to directly manufacture final parts. In recent years, the production rate and material quality of additive manufactured materials have improved rapidly which has gained increased interest from the industry to use AM not only for prototyping, but for serial production. LÄS MER

  4. 4. Compressive failure of unidirectional NCF composites

    Detta är en avhandling från ; Chalmers tekniska högskola; Gothenburg

    Författare :Dennis Wilhelmsson; [2019]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Aerospace; Fibre misalignment; Compressive failure; NCF composite;

    Sammanfattning : With more people flying every year, new technologies are needed to reduce our impact on the environment. One option is to reduce the energy used in flight by introducing lighter materials such as carbon fibre reinforced polymers (CFRP). LÄS MER

  5. 5. A few aspects of aircraft noise

    Detta är en avhandling från Stockholm : Farkost och flyg

    Författare :Crispin Dickson; KTH.; [2007]
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; paired comparison; sorting based paired comparison; sorting algorithms; mergesort; quicksort; aircraft sound synthesis; aircraft noise; sound quality; tonal effects; angle positions; flight conditions; methods of equalization; cognition; TECHNOLOGY Engineering physics Acoustics; TEKNIKVETENSKAP Teknisk fysik Akustik;

    Sammanfattning : A few aspects of aircraft noise were evaluated. These were (i) methods of subjective evaluations, (ii) effects of equalization and (iii) the effects of cognitive aspects.In the first paper, sorting algorithms were used instead of conventional paired comparison method in order to reduce the number of pairs in the evaluation of subjective judgments. LÄS MER