Sökning: "flight mechanics"
Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade orden flight mechanics.
1. Birds in the Flow: Flight Mechanics, Wake Dynamics and Flight Performance
Detta är en avhandling från Mikael Rosén, Ecology Building, SE-223 62 Lund, SwedenSammanfattning : Popular Abstract in Swedish Fåglars flygförmåga I alla tider har vi fascinerats av fåglars förmåga att flyga, och många försök att förstå och efterlikna dem har gjorts. Kanske den förste som på allvar intresserade sig för mekanismerna bakom fåglars flykt var Leonardo da Vinci som runt år 1500 funderade på hur fåglar alstrar lyftkraft. LÄS MER
2. Transition delay in boundary-layer flows via reactive control
Detta är en avhandling från Stockholm : KTH Royal Institute of TechnologySammanfattning : Transition delay in boundary-layer flows is achieved via reactive control of flow instabilities, i.e. Tollmien-Schlichting (TS) waves. Adaptive and model-based control techniques are investigated by means of direct numerical simulations (DNS) and experiments. LÄS MER
3. Fatigue Performance of Additive Manufactured Ti6Al4V in Aerospace Applications
Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic PressSammanfattning : Additive Manufacturing (AM) for metals includes is a group of production methodst hat use a layer-by-layer approach to directly manufacture final parts. In recent years, the production rate and material quality of additive manufactured materials have improved rapidly which has gained increased interest from the industry to use AM not only for prototyping, but for serial production. LÄS MER
4. Compressive failure of unidirectional NCF composites
Detta är en avhandling från ; Chalmers tekniska högskola; GothenburgSammanfattning : With more people flying every year, new technologies are needed to reduce our impact on the environment. One option is to reduce the energy used in flight by introducing lighter materials such as carbon fibre reinforced polymers (CFRP). LÄS MER
5. A few aspects of aircraft noise
Detta är en avhandling från Stockholm : Farkost och flygSammanfattning : A few aspects of aircraft noise were evaluated. These were (i) methods of subjective evaluations, (ii) effects of equalization and (iii) the effects of cognitive aspects.In the first paper, sorting algorithms were used instead of conventional paired comparison method in order to reduce the number of pairs in the evaluation of subjective judgments. LÄS MER
