Sökning: "läsning för livet"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden läsning för livet.

  1. 1. Reading for Life Three Studies of Swedish Students’ Literacy Development

    Detta är en avhandling från Linköping : Linköping University Electronic Press

    Författare :Ulla Damber; Linköpings universitet.; Linköpings universitet.; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Literacy; fiction; second language learning; the deficit discourse; scaffolding; Läsning; skönlitteratur; andraspråksinlärning; bristdiskurs; stöttning; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore school classes with a higher level of achievement in reading than could be expected, with regard to socio-economic background factors and language background. What do those classes practice? Which attitudes towards reading and schooling do those children and their teachers display? The teacher and the classroom environment are in particular focus. LÄS MER

  2. 2. Reading skills among students of Iimmigrant origin in Stockholm

    Detta är en avhandling från Stockholm : Univ. i Sth., Inst. för internationell pedagogik

    Författare :Ulf Fredriksson; Mittuniversitetet.; Stockholms universitet.; [2002]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SOCIAL SCIENCES Social sciences Education; SAMHÄLLSVETENSKAP Socialvetenskap Pedagogik; students of immigrant origin; reading; bilingual reader; immigration; language; culture; mother tongue instruction; reading in the mother tongue; tests; Literacy; Immigrants; Läskunnighet; Invandrarungdomar; Sverige; Stockholm; Invandrare;

    Sammanfattning : I Stockholm utgör elever med invandrarbakgrund ungefär en fjärdedel av alla elever. Läsning är en central färdighet av betydelse för elevers möjligheter att lyckas i skolan. LÄS MER

  3. 3. The Third Gospel for the First Time: Luke within the Context of Ancient Biography

    Detta är en avhandling från Maria Ytterbrink, Lars Hansv. 5 SE-441 37 Alingsås, SWEDEN

    Författare :Maria Ytterbrink; Lund University.; Lunds universitet.; [2004]
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; intertextuality.; life cycle; Septuagint; Acts; repertoire; vacancies; gaps; Iser; aesthetic response; Philo; Xenophon; Isocrates; ancient biography; genre; life of Jesus; Luke; Bible; Third Gospel; Bibelvetenskap;

    Sammanfattning : If Luke’s first audience understood the Gospel as a biography, what would their experience of the text have been? This book invites the reader to accompany the first readers or hearers of Luke’s Gospel and to experience the narrative about the life of Jesus alongside them. It utilises Wolfgang Iser’s theory about reading and readers and focuses on gaps and vacancies in the text. LÄS MER