Sökning: "barn sociala relationer"

Visar resultat 16 - 20 av 46 avhandlingar innehållade orden barn sociala relationer.

  1. 16. The Paradoxes of Socio-Emotional Programmes in School : Young people’s perspectives and public health discourses

    Författare :Sofia Kvist Lindholm; Karin Zetterqvist Nelson; Karin Osvaldsson Cromdal; Vicky Coppock; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; socio-emotional programs; manual-based programs; mental health; social and emotional wellbeing; prevention; health promotion; children’s perspectives; interviews; participant observation; Socio-emotionella program; manualbaserade program; psykisk ohälsa; prevention; hälsopromotion; barns perspektiv; intervjuer; deltagande observation;

    Sammanfattning : Over the past decades socio-emotional programmes have been implemented in schools worldwide. Depression in Swedish Adolescents (DISA) and Social and Emotional Training (SET) are two socio-emotional programmes being practised in Swedish schools. LÄS MER

  2. 17. Berättelser om tillhörighet : om barn med migrationsbakgrund på en mindre ort

    Författare :Birgitta Ljung Egeland; Marie Karlsson; Maria Hjalmarsson; Christina Olin-Scheller; Karin Aronsson; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Narratives; sense of belonging; children; migration; non-urban community; dilemmatic space; conditions; means of action; positioning; emotions; narrative resources; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : This doctoral thesis centres on children of immigrant background, who live and go to school in a non-urban community. The emphasis is on their narrated experience of a sense of belonging in and out of school. LÄS MER

  3. 18. Med livet på schemat : om skolämnet livskunskap och den riskfyllda barndomen

    Författare :Camilla Löf; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; livskunskap; life competence education; barndomssociologi; kritisk diskursanalys; skola; etnografi; värdegrundsarbete; demokrati; hälsa;

    Sammanfattning : Skolämnet livskunskap har vuxit fram i svenska skolor under det senaste decenniet, ofta utifrån en ambition att främja hälsa och att konkretisera skolans värdegrundsarbete. Mot bakgrunden att livskunskap inte är obligatoriskt i svensk skola och därför saknar nationella riktlinjer har ämnet i den lokala skolpraktiken kommit att omfattas av en mängd olika arbetssätt och program. LÄS MER

  4. 19. Självmordsförsök bland narkotikamissbrukare

    Författare :Eva Johnsson; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social problems and welfare; social integration; stigmatisation; moral career; addiction; self identity; emotions; interaction; labelling theory; drug career; drug abuse; suicide attemp; national insurance; social integration; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to describe suicide attempts in a group of drug abusers who previously had received treatment of their addiction. Another aim is to interpret and analyse the life situations that the individual associates with the suicide attempt. LÄS MER

  5. 20. Med samarbete i sikte : Om samordnade insatser och samlokaliserade familjecentraler

    Författare :Maria Hjortsjö; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social problems and welfare; coordinated services under one roof family centres; prevention; collaboration; co-operation; child-care; human service organizations; healthcare; Social work; national insurance; prevention; Sociala problem; social välfärd; socialförsäkring;

    Sammanfattning : Co-operation is highly valued in Swedish welfare work and joint efforts within and between healthcare and welfare organizations is not new in Sweden. For decades the authorities have been trying to organize and coordinate various social and medical efforts in the public sector at a central level. LÄS MER