Sökning: "arbetsuppgifter"
Visar resultat 11 - 15 av 115 avhandlingar innehållade ordet arbetsuppgifter.
11. Combining cognitive and physical work tasks: Short-term effects on fatigue, stress, performance and recovery
Sammanfattning : Background: Although combinations of physical and cognitive work tasks occurs in working life (both concurrent and alternating), no one has summarized the research regarding such combinations. Very few studies have investigated the effects of alternating physical and cognitive tasks, which have been suggested as an alternative to classic job rotation. LÄS MER
12. Ett lärorikt arbete? : Möjligheter och hinder för undersköterskor att lära och utvecklas i sjukvårdsarbetet
Sammanfattning : Avhandlingen, som är en kvalitativ studie, rör yrkesgruppen undersköterskor inom hälso- och sjukvården. Syftet med studien har varit att studera och bidra med ökad kunskap, dels om villkoren för lärande och kunskapsbildning i arbetslivet, dels mer specifikt om undersköterskors arbete, arbetsvillkor samt villkor för lärande och utveckling på arbetsplatsen. LÄS MER
13. Knowing what’s going on : situation awareness and team performance in interprofessional teams
Sammanfattning : Background Within critical care, it is necessary to have an awareness ofwhat is going on in order to be able to make the right decision at the right time.Situation awareness (SA) is a non-technical skill (NTS) that is important instressful, complex environments such as the intensive care unit (ICU). LÄS MER
14. Det ojämlika mötet : en studie av samverkan i hemvården mellan kommunernas hemtjänst och landstingets primärvård
Sammanfattning : Enligt nya riktlinjer för den offentliga omsorgen för äldre och handikappade skall den omorganiseras till öppnare vårdformer. Nu är målet att äldre och handikappade i ökad utsträckning skall kunna bo i sina egna hem, även för de som har stora omsorgsbehov. LÄS MER
15. Office type, performance and well-being : A study of how personality and work tasks interact with contemporary office environments and ways of working
Sammanfattning : Today, many organisations are adopting offices that have an open design with or without flexible seating. While advocates of open-plan offices propose that these office types lead to cost savings and aid inter and intra-team communication, opponents argue that these office types are associated with decreased performance and worsened health among employees. LÄS MER