Sökning: "digital lärande"

Visar resultat 1 - 5 av 101 avhandlingar innehållade orden digital lärande.

  1. 1. Digital Didaktisk Design : Att utveckla undervisning i och för en digitaliserad skola

    Författare :Sara Willermark; Lena Pareto; Maria Spante; Ulrika Lundh Snis; Anders D. Olofsson; Högskolan Väst; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Digital teknik; digital didaktisk design; lärare; virtuellt klassrum; TPACK; verksamhetsteori; expansivt lärande; gränser; Work Integrated Learning; Arbetsintegrerat lärande; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : I denna avhandling undersöks grundskollärares arbete med att utveckla sin undervisningspraktik med digital teknik. Mer precist undersöks hur en sådan utveckling kan identifieras, förstås och stödjas. Empirin härstammar primärt från ett treårigt aktionsorienterat skolutvecklingsprojekt i nordisk grundskola. LÄS MER

  2. 2. Kritiskt digitalt textarbete i klassrummet

    Författare :Lisa Molin; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; kritiskt digitalt textarbete; critical digital literacy; digitala och multimodala texter; lärande; klassrum; digitalisering; critical digital literacy work; digital-multimodal texts; learning; classrooms; digital technologies;

    Sammanfattning : Increasingly sophisticated technologies are expanding opportunities to create, use and share digital and multimodal texts based on different perspectives and motives. Among the prerequisites for participating actively in a democratic society is adopting an analytical and reflective approach towards texts – that is, developing critical digital literacy. LÄS MER

  3. 3. Peer feedback with support of digital technology in visual art education

    Författare :Eva-Lena Forslind; Stefan Hrastinski; Ingrid Forsler; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Patrik Hernvall; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Peer feedback; digital technology; visual idea process; visual art education; K-12 education; Kamratfeedback; digitala verktyg; visuell idéprocess; bildämnet; grundskolan; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : This licentiate thesis focuses on the development of the idea process in art education using digital peer feedback. In the school subject visual art, the visual idea process, e.g., when students sketch their ideas, is an important phase in a project. LÄS MER

  4. 4. Online coaching as a Relationship of Inquiry : Exploring one-to-one online education

    Författare :Stefan Stenbom; Stefan Hrastinski; Martha Cleveland-Innes; Inga-Britt Skogh; Elizabeth Murphy; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; online learning; online coaching; one-to-one online education; Community of Inquiry; Relationship of Inquiry; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation; Education and Communication in the Technological Sciences;

    Sammanfattning : In educational development, much focus is put on the use of computers and other digital tools to enhance teaching and learning. One of the most used digital communication forms is one-to-one communication using text, images, and video. One-to-one communication for educational purposes has, however, so far received only modest attention in research. LÄS MER

  5. 5. Bridging the boundaries between D&T education and working life : A study of views on knowledge and skills in product development

    Författare :Helena Isaksson Persson; Inga-Britt Skogh; Robert Höghielm; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; upper secondary school education; design and product development; technology programme; repertory grid technique; artefacts; engineer; industrial designer; working life; gymnasium; produktutveckling; design; teknikprogrammet; utbildning; artefakter; yrkesliv; ingenjör; industridesigner; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation; Education and Communication in the Technological Sciences;

    Sammanfattning : In Sweden upper secondary school education is organised in programmes. One of these programmes is the Technology programme that covers five orientations, one of which is Design and Product Development. LÄS MER