Sökning: "Individ Och Samhälle is"

Visar resultat 21 - 25 av 53 avhandlingar innehållade orden Individ Och Samhälle is.

  1. 21. Att lära sig konstens regler. En sociologisk studie av osäkra framtidsinvesteringar

    Författare :Marita Flisbäck; Malmö högskola; []
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This dissertation illuminates approaches to artistic professional fields with uncertain conditions and work markets. The aim is to examine eleven actors’ career paths in terms of position-taking and capital accumulation. LÄS MER

  2. 22. Violence prevention and conflict resolution

    Författare :Karin Utas Carlsson; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Basic human needs; conflict resolution; culture of peace; human relations; non-violence; peace education; role-playing; school children; socialization; violence prevention; education; peace; social integration;

    Sammanfattning : The objectives of the study were (1) to contribute to development of a theoretical basis for teaching violence prevention and conflict resolution, connecting the micro (inter-personal and intergroup) and macro (national, international and transnational) levels; and (2) to contribute to development of teaching methods with the aim of giving children skills in handling conflicts constructively. The perspective of the study is a social-psychological one where Human Needs Theory (Burton) plays an important role. LÄS MER

  3. 23. Chefers arbete i äldreomsorgen – att hantera den svårhanterliga omvärlden : Relationen mellan arbete och organisering

    Författare :Hanna Antonsson; Elisabeth Sundin; Malin Tillmar; Stefan Tengblad; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Managers’ work; organising; eldercare; municipalities; public sector; Chefers arbete; organisering; äldreomsorg; kommuner; offentlig sektor;

    Sammanfattning : I avhandlingen beskrivs och analyseras chefers arbete genom att kombinera individuella perspektiv med organisatoriska och samhälleliga perspektiv vilket ger både teoretiska och praktiska implikationerReferensramen är uppbyggd av teorier kring chefers arbete och nyinstitutionell teori av Skandinaviskt slag.Flera metoder kombineras för att fånga komplexiteten i chefers arbete; skuggningar, intervjuer, observationer och dokumentstudier. LÄS MER

  4. 24. Kompletterande anknytningsperson på förskola

    Författare :Birthe Hagström; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; affects; attachment; care; cooperation; development; in-service training; narrative; preschool; preschool teacher; special needs; trust; narrative; utveckling; anknytning; Affekt; fortbildning; omsorg; pedagog; tillit; samarbete;

    Sammanfattning : Children whose parents suffer from mental illness are a neglected group. The child´s need of a secure predictable grown up, is not always compatible with the parents abilities to care for the child. LÄS MER

  5. 25. Flickor och pojkar i idrottens läromedel. Konstruktioner av genus i ungdomstränarutbildningen

    Författare :Karin Grahn; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Sports; gender; gender constructions; gender order; textbooks; coaching education; youth sports; discours;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to examine how gender is constructed in textbooks used to educate youth coaches in six different sports. Earlier research has given examples of how gender is constructed in different areas of sports, but there is a lack of knowledge about gender constructions in official texts produced by the different sports confederations. LÄS MER