Sökning: "Högskoleutbildning"

Visar resultat 11 - 15 av 18 avhandlingar innehållade ordet Högskoleutbildning.

  1. 11. En utbildning i processledarskap avseende mångfald : utvärdering och aktionsforskning

    Författare :Elisabeth C Andersson; Pirjo Lahdenperä; Laila Niklasson; Matts Mattsson; Mälardalens högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; processledarskap; förändringsprocess; motstånd; aktionsforskning; kursutvärdering; Didactics; didaktik;

    Sammanfattning : With assistance from the European Social Fund, Mälardalen University started the JämBredd project to offer an education in equality and diversity issues. Part of this project has been education in Process Leadership. The aim was to design a skills enhancement Leadership course for creating processes of change in a multicultural working life. LÄS MER

  2. 12. Your Cradle Is Green : The Islamic Foundation and the Call to Islam in Children's Literature

    Författare :Torsten Janson; Centrum för teologi och religionsvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; discourse; genealogy; Manzir Ahsan; Khurshid Ahmad; Khurram Murad; Jama‘at-i-Islami; Islamisation; dialogue; inter-faith; minority; revivalism; migration; R.E.; religious education; publication; Britain; children’s literature; Islamic; Islamic Foundation; Islam; da‘wa; creolisation; modernity; critique; Islamism; Non-Christian religions; Världsreligioner ej kristendom ;

    Sammanfattning : This thesis deals with the conceptualisation of da‘wa, ‘the call to Islam’, of the British organisation the Islamic Foundation, and focuses its 25 years of publication of Islamic-English children’s literature. In order to analyse the implications of the new modalities of da‘wa in the late modern Muslim minority context, the present study applies a genealogical perspective. LÄS MER

  3. 13. Som man frågar får man svar : Andraspråksstudenter möter lärares krav i hemtentor

    Författare :Patricia Staaf; Gunilla Byrman; Gunlög Sundberg; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; andraspråk; akademisk diskurs; språkfunktioner; skribentroller; examinerande texter; hemtentor; Swedish; Svenska språket Nordiska språk;

    Sammanfattning : Avhandlingens övergripande syfte är att bidra till förståelsen av hur studenter med svenska som andraspråk möter de krav på språkanvändning som formuleras i lärandemål och i skriftliga exa­mina­tioner.    Avhandlingens forskningsfrågor rör dels vilka språkfunktioner och skribent­roller som efterfrågas i hemtentor under första årets högskoleutbildning, dels vilka språkliga strategier studenter med svenska som andraspråk använder för att möta de krav som ställs. LÄS MER

  4. 14. Overweight and obesity in young children : preventive work in child health care with fokus on nurses´ perceptions and parental risk factors

    Författare :Gabriella E Isma; Malmö högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Övervikt hos barn; Barnhälsovården; Förskolebarn; Sjuksköterskor; Förebyggande arbete; Obesity;

    Sammanfattning : Childhood obesity is a global public health threat correlated with several comorbidities and increased mortality in adult life. Heredity and physical development concomitant with environment culture and lifestyle habits are contributing key factors for the onset of overweight. LÄS MER

  5. 15. Folkhälsopedagogen söker legitimitet. Ett möte mellan pedagogik och verskamhetsförlagd utbildning

    Författare :Leif Karlsson; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; work experience period; theory and practice; pedagogical development; Critical research; higher education standard; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; folkhälsopedagogik;

    Sammanfattning : The aims of this thesis were to study how the students in the work experience period of The Study Program in Public Health and Education experienced how the discipline of education could contribute to health promotion in practice and if whether the integration between theory and practice in this case reached the appropriate higher education standard. The data collection comprised semi-structured interviews, the student’s descriptions of the trainee post, their aims and objectives and the follow-up and evaluation of their aims and objectives. LÄS MER