Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 38 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. "Det gäller att hitta nyckeln..." : Lärares syn på undervisning och dilemman för inkludering av elever i behov av särskilt stöd i specialskolan

    Författare :Jari Linikko; Jane Brodin; Carin Roos; Magnus Tideman; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; special school; deaf; inclusion; teacher; multiple disabilities; activity theory; specialskola; dövhet; inkludering; lärare; flerfunktionsnedsättning; verksamhetsteori; Education; Pedagogik; specialpedagogik; Special Education;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to clarify the contradictions in teaching practice that are reflected in teachers' statements about the education of pupils in need of special support at the government-run special schools in Sweden, especially from the perspective of inclusion. The contradictions are explored using Engeström’s model of Activity Systems. LÄS MER

  2. 2. Synd och skam : ogifta mödrar på svensk landsbygd 1680-1880

    Författare :Marie Lindstedt Cronberg; Historia; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; religious misdemeanour; honour and shame; illegitimate children; court records; extra-marital sexuality; gender; Tidig modern historia till ca. 1800 ; Contemporary history circa 1800 to 1914 ; sexual offences; Sweden; Modern history up to circa 1800 ; 1680-1880; Modern historia ca. 1800-1914 ; utomäktenskaplig sexualitet; ogifta mödrar; utomäktenskapliga barn; rättsfall; historia; 1600-tal; 1700-tal; 1800-tal; lagstiftning; barnamordsplakat;

    Sammanfattning : The situation of unmarried mothers in Swedish rural society during 1680–1880 is the subject of this thesis. It focuses on the judicial and religious discourse concerning extra-marital sexuality. The state felt duty-bound to control extra-marital sexuality, and this resulted in a dynamic legislative arena. LÄS MER

  3. 3. ”Det är halvidrott, kanske lite mer än halvidrott” : Idrottsskolan som en praktik för formandet av idrottsbarndomar

    Författare :Peter Carlman; Christina Olin-Scheller; Suzanne Lundvall; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Sport clubs; Extra-curricular sport; Childrens sport; Sociology of childhood; Communities of Practice; Sport Capital; Idrottsföreningar; Skola; Barndomssociologi; idrottskapital; praktikgemenskaper; Intervjuer; Pedagogiskt arbete; Educational Work;

    Sammanfattning : The aim of the dissertation was to investigate children’s views on and experiences of The Sport for All programme in school (SAP) (idrottsskolor) and the significance of the activities for children’s ”sports childhood”.The study is anchored in the so-called “new sociology of childhood”. LÄS MER

  4. 4. Assessment and Remediation for Children with Special Educational Needs : The role of Working Memory, Complex Executive Function and Metacognitive Strategy Training

    Författare :Petri Partanen; Örjan Sundin; Jan Lisspers; Billy Jansson; Ann-Charlotte Smedler; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Children with special educational needs; Assessment; Working memory; Working memory training; Complex executive function; Planning; Metacognition; Mathematical learning difficulties; Barn i behov av stöd; Utredning; Arbetsminne; Arbetsminnesträning; Komplex exekutiv funktion; Planering; Metakognition; Matematiksvårigheter;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to explore the role of different assessment tools and training regimens in assessment and remediation for children with special educational needs in school. A central purpose of assessment explored was that it should inform remediation, teaching and instruction. LÄS MER

  5. 5. Åldrande hos personer med intellektuell funktionsnedsättning - ur ledares perspektiv

    Författare :Maria Johansson; Hälsofrämjande komplexa interventioner; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES;

    Sammanfattning : Det har skett en markant ökning av medellivslängden för personer med intellektuell funktions-nedsättning under de senaste decennierna och allt fler uppnår pensionsåldern och hög ålder. Ökningen är ett direkt resultat av medicinska och sociala framsteg. LÄS MER