Sökning: "Civics"

Visar resultat 26 - 30 av 35 avhandlingar innehållade ordet Civics.

  1. 26. Samråd om Ostlänken : Raka spåret mot en bättre demokrati?

    Författare :Johan Wänström; Martin Kylhammar; Tora Friberg; Mats Andrén; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :Consultation meetings; democracy; communication; public involvement; physical planning; railways; Samråd; demokrati; kommunikation; medborgarinflytande; samhällsplanering; järnvägar; Civics; Samhällsvetenskap;

    Sammanfattning : Det här är en fallstudie om planeringsprocessen för byggandet av Ostlänken. Studien beskriver och analyserar förutsättningarna för medborgarna att utöva kommunikativ demokratisk påverkan på planeringsprocessen under samrådsmöten. LÄS MER

  2. 27. Samhällskunskapens dimensioner : Tio lärare ramar in sitt ämne

    Författare :Joakim Öberg; Hans Albin Larsson; Ellen Almers; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Social studies; civics; social studies didactics; civic didactics; social studies teaching; civic teaching; citizenship education; subject-based teaching and learning; frame factor theory; life-world phenomenology; hermeneutics; qualitative interviews; Samhällskunskap; samhällskunskapsdidaktik; samhällskunskapsundervisning; ämnesdidaktik; ramfaktorteori; livsvärldsfenomenologi; hermeneutik; kvalitativ intervju;

    Sammanfattning : Denna samhällskunskapsdidaktiska studies syfte är att undersöka vad samhällskunskapslärare själva upplever som de viktigaste påverkansfaktorerna för transformeringen av samhällskunskap som skolämne till samhällskunskap som undervisning utifrån didaktiska frågor som Vad?, Hur? och Varför?, samt hur detta upplevs förändrats över en tidsperiod om cirka tjugo år eller mer.Studien bygger på hermeneutisk-fenomenologisk livsvärldsansats där fenomenologisk beskrivning och hermeneutisk tolkning är centralt. LÄS MER

  3. 28. Designing Community Economies : Exploring Alternatives for Infrastructuring Food Waste Activism

    Författare :Katie Berns; Chiara Rossitto; Jakob Tholander; Danielle Wilde; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Digital Civics; Food-Sharing; Activism; Food Waste; Community Economies; PAR; informationssamhället; Information Society;

    Sammanfattning : By drawing on past CSCW and SHCI scholarship engaged with how technology can support the collaborative work of organising activism and empowering people to respond to diverse sustainability challenges– my research contributes to the emerging field of digital civics by introducing the human geography concept ‘community economies’ as a new way to frame and determine the scope of the design of digital technologies for infrastructuring food waste activism. Using a combination of ethnographic research and participatory action research (PAR), the empirical data were collected through two long-term collaborations with food-sharing communities in Denmark and Sweden and through a collaboration with researchers on a related project that focused on a food-sharing community in Germany. LÄS MER

  4. 29. Bilingual subject-specific literacies? Teachers’ and learners’ views and experiences of two school languages in biology, civics, history and mathematics : Case studies from the Swedish upper secondary school

    Författare :Ylva Sandberg; Tore Nilsson; Inger Lindberg; Liss Kerstin Sylvén; Jenny Wiksten Folkeryd; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teacher and learner cognition; CLIL; subject-specific literacies; språkdidaktik; Language Education;

    Sammanfattning : This licentiate thesis investigates teachers’ and students’ cognitions of bilingual subject-specific literacies. The thesis builds on three different studies, referred to as case studies, conducted in Content and Language Integrated Learning (CLIL) study programmes in the Swedish upper secondary school. LÄS MER

  5. 30. Epistemic beliefs among upper-secondary students in education for sustainable development

    Författare :Marie Grice; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; epistemic beliefs; sustainable development; transdisciplinarity; action-guidingness; factor analysis; philosophizing with;

    Sammanfattning : This research project explores an educational context through two approaches. The first analyses the interpretability and role of the concept of sustainable development according to the writings of four syllabuses in the curriculum for Swedish compulsory school. LÄS MER