Sökning: "läromedel grundskola"

Hittade 3 avhandlingar innehållade orden läromedel grundskola.

  1. 1. Talet om tekniska system : förväntningar, traditioner och skolverkligheter

    Författare :Claes Klasander; Thomas Ginner; Jan-Erik Hagberg; Thomas Kaiserfeld; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Technological systems; education; school; subject content; text books; teachers; curriculum; technology; companion meanings; Tekniska system; undervisning; grundskola; teknikämnet; kursplaner; läromedel; lärare; ämnesinnehåll; teknik; följemeningar;

    Sammanfattning : I samhället uppmärksammas tekniken för sin ökande komplexitet och systemiska karaktär. l vilken mån avspeglar sig detta i skolans teknikämne? Denna avhandling berör undervisning om tekniska system i ett skolperspektiv, med det huvudsakliga syftet att undersöka hur undervisning om tekniska system tas upp till behandling i skolan. LÄS MER

  2. 2. Modern, svensk och jämställd : om barn familj och omvärld i grundskolans läseböcker 1962-2007

    Författare :Angerd Eilard; Ingegerd Tallberg Broman; Ann-Carita Evaldsson; Monika Edgren; Staffan Selander; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; childhoods; compulsory school; discourse analysis; ethnicity; gender; generation; intersectionality; readers; textbooks; barndom; grundskola; diskursanalys; etnicitet; genus; generation; intersektionalitet; läseböcker; läromedel;

    Sammanfattning : The aim of the thesis has been to explore representations of gender, ethnicity and generation in school readers used in the Swedish compulsory school since 1962, to find which ’discourses’, linked to equal opportunities, integration/diversity and childhood, underlie these constructions, and in which ways they may have contributed to the (re)production of different gendered, ethnified and generation-specific subjects. The thesis was written within the frame of a Swedish national research project that explored late modern processes of changing sex- and gender orders in schools and education, particularly in multiethnic environments, which is why, the study is not limited exclusively to sex/gender. LÄS MER

  3. 3. Non-Formal Vocational Education and Training in Mozambique : Contexts, policies, pedagogies and contradictions

    Författare :Alzira Andre Munguambe Manuel; Oleg Popov; Mikael Palme; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Adult education; Cultural Historical Activity Theory; empowerment; life skills; Non-Formal Education; professionalisation; vocational education and training; Vuxenutbildning; kulturhistorisk aktivitetsteiri; egenmakt; livskunskap; icke-formell utbildning; professionalisering; yrkesutbildning; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Education and training in Mozambique are considered to be a ‘right’ and a ‘duty’ for all its citizens. Non-Formal Vocational Education and Training (NFVET) has been promoted to increase educational opportunities for more citizens, particularly the most vulnerable groups- the out of school and unemployed. LÄS MER