Sökning: "culture in language learning"

Visar resultat 31 - 35 av 49 avhandlingar innehållade orden culture in language learning.

  1. 31. Erbjudet och upplevt lärande i mötet med svenska som andraspråk och svensk skola

    Författare :Ann-Christin Torpsten; Elisabeth Elmeroth; Lena Fritzen; Pirjo Lahdenperä; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; curricula; life stories; curriculum analysis; narrative analysis; mother tongue; second language; second language pupils; mono-cultural; multicultural; inter-cultural.; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : This dissertation focuses on the experiences of second language pupils which involve linguistic encounters. The overarching aim is to analyse second language pupils' encounters with Swedish as a Second Language and the Swedish school, using a “curriculum theory” and a ”life story” approach". LÄS MER

  2. 32. Gymnasieelevers kommunikativa strategier i matematikklassrummet : En fallstudie av ett smågruppsarbete om derivata

    Författare :Marie Bergholm; Christer Bergsten; Iiris Attorps; Ewa Bergqvist; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical discourse; commognition; participation; matematizing; subjectifying; identifying; small group learning; Matematisk diskurs; kommognition; deltagande; matematisera; identifiering; subjektifiering; lärande i smågrupper;

    Sammanfattning : Denna fallstudie belyser gymnasieelevers arbete i små grupper med ett problem kopplat till derivata och syftar till att belysa faktorer som gynnar eller hindrar individernas deltagande i och utveckling av den matematiska kommunikationen i klassrummet. Studien har sin teoretiska förankring i Anna Sfards kommognitiva ramverk, där lärande i matematik ses som deltagande i en matematisk diskurs. LÄS MER

  3. 33. Det nära främmande : Svensk lärdom och politik i en tysk tidning, 1753-1792

    Författare :Mathias Persson; Anders Lundgren; Hjalmar Fors; Rebecka Lettevall; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Sweden; Germany; Göttingen; Hanover; Göttingische Anzeigen von gelehrten Sachen; enlightenment; eighteenth century; patriotism; cosmopolitanism; network; review; history of the press; Albrecht von Haller; Carolus Linnaeus; Sverige; Tyskland; Göttingen; Hannover; Göttingische Anzeigen von gelehrten Sachen; upplysning; 1700-tal; patriotism; kosmopolitism; nätverk; presshistoria; Vetenskapsakademien; Albrecht von Haller; Carl von Linné; History of science and ideas; Idé- o lärdomshistoria; idé- och lärdomshistoria; History Of Sciences and Ideas;

    Sammanfattning : This dissertation analyzes the representations of Swedish learning and politics in the well-known review journal Göttingische Anzeigen von gelehrten Sachen during the time period 1753–1792. The overarching purpose is to investigate how a European country could be imagined and put to use in a nearby state, where it had the status of a proximate “other”. LÄS MER

  4. 34. A Material Framework for Product Design

    Författare :Charlotte Asbjørn Sörensen; Valentina Rognoli; Lund University; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; experiential learning; material practices in design; pedagogic framework; higher education; product design; material selection; sensorial characteristics; technical properties; material criteria activities; case study;

    Sammanfattning : A new paradigm is slowly making its way into society, affecting our material practice as designers. Materials selection in design and product development has for a long time been dominated by a purely technical approach, mainly focusing on properties and performance. LÄS MER

  5. 35. Pimpa texten : En etnografisk studie av gymnasieelevers meningsskapande i dramatext

    Författare :Martin Göthberg; Maj Asplund Carlsson; Cecilia Björck; Birgitta Johansson Lindh; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Aesthetic learning; drama text; literary didactics; semiotic resources; theatre education; text understanding and upper secondary school; Dramatext; estetiska lärprocesser; gymnasiet; litteraturdidaktik; semiotiska resurser; svenska; teaterpedagogik och textförståelse.;

    Sammanfattning : This ethnographic study is located in the field of literary didactics, covering an intersection of the subjects of Swedish and theatre. It investigates construction of text understanding while its participants work with staging Molière’s The affected ladies (Les précieuses ridicules, 1659). LÄS MER