Sökning: "culture in language learning"
Visar resultat 31 - 35 av 49 avhandlingar innehållade orden culture in language learning.
31. Erbjudet och upplevt lärande i mötet med svenska som andraspråk och svensk skola
Sammanfattning : This dissertation focuses on the experiences of second language pupils which involve linguistic encounters. The overarching aim is to analyse second language pupils' encounters with Swedish as a Second Language and the Swedish school, using a “curriculum theory” and a ”life story” approach". LÄS MER
32. Gymnasieelevers kommunikativa strategier i matematikklassrummet : En fallstudie av ett smågruppsarbete om derivata
Sammanfattning : Denna fallstudie belyser gymnasieelevers arbete i små grupper med ett problem kopplat till derivata och syftar till att belysa faktorer som gynnar eller hindrar individernas deltagande i och utveckling av den matematiska kommunikationen i klassrummet. Studien har sin teoretiska förankring i Anna Sfards kommognitiva ramverk, där lärande i matematik ses som deltagande i en matematisk diskurs. LÄS MER
33. Det nära främmande : Svensk lärdom och politik i en tysk tidning, 1753-1792
Sammanfattning : This dissertation analyzes the representations of Swedish learning and politics in the well-known review journal Göttingische Anzeigen von gelehrten Sachen during the time period 1753–1792. The overarching purpose is to investigate how a European country could be imagined and put to use in a nearby state, where it had the status of a proximate “other”. LÄS MER
34. A Material Framework for Product Design
Sammanfattning : A new paradigm is slowly making its way into society, affecting our material practice as designers. Materials selection in design and product development has for a long time been dominated by a purely technical approach, mainly focusing on properties and performance. LÄS MER
35. Pimpa texten : En etnografisk studie av gymnasieelevers meningsskapande i dramatext
Sammanfattning : This ethnographic study is located in the field of literary didactics, covering an intersection of the subjects of Swedish and theatre. It investigates construction of text understanding while its participants work with staging Molière’s The affected ladies (Les précieuses ridicules, 1659). LÄS MER