Sökning: "Lena Fritzen"

Visar resultat 6 - 10 av 19 avhandlingar innehållade orden Lena Fritzen.

  1. 6. Spelet kan börja : Om vad en bildlärarutbildning på samtidskonstens grund kan erbjuda av transformativt lärande

    Författare :Eva Cronquist; Lena Fritzén; Hans T Sternudd; Margareta Wallin Wictorin; Ulla Lind; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Art teachers training education; contemporary art; reflexive creativity; reflexive turn; adult learning; högre utbildning; Bildlärarutbildning; samtidskonst; reflexiv kreativitet; reflexiv vändning; vuxenlärande lärarutbildning; högre utbildning; Pedagogics and Educational Sciences; Pedagogik och Utbildningsvetenskap;

    Sammanfattning : To enter higher education means making new experiences and develop newunderstanding within a knowledge field. The situation could also entail, for thestudent, an entirely different self-understanding. This licentiate thesis deals withthis kind of learning process. LÄS MER

  2. 7. Ungas samspel i sociala medier : Att balansera mellan ansvar och positionering

    Författare :Liselotte Eek-Karlsson; Lena Fritzén; Linda Reneland-Forsman; Susanne Linnér; Anders Persson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; young people; social media; social values; responsibility; social position; discursive patterns; ungdomar; sociala medier; socialt värde; ansvar; social positionering; diskursiva mönster; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The growing communication that takes place between young people today causes concern. The purpose of this study is to develop in – depth knowledge of the interaction that young people engage in online. LÄS MER

  3. 8. Att sätta sig själv på spel : Om språk och motspråk i pedagogisk praktik

    Författare :E. Birgitta Gustafsson; Lena Fritzén; Bengt Börjesson; Annika Ullman; Växjö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Confirming paradigm; boundary-crossing paradigm; meaning making; counter-language; confrontation; pedagogical action strategies; Education; Pedagogik; Pedagogik; Pedagogics;

    Sammanfattning : In order to change and to think in new ways boundaries of thought and action must be dislodged or crossed. To do this, something needs to disrupt the conceptual world. Counter-language is therefore a recurring concept in this dissertation. Art can be seen as counter-language, but also pedagogical processes can have this characteristic. LÄS MER

  4. 9. Naturvetenskaplig utbildning för demokrati och hållbar utveckling : licentiatavhandling i Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning

    Författare :Barbro Gustafsson; Mats Lindahl; Lena Fritzén; Stein Dankert Kolstö; Högskolan i Kalmar; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Didaktik; Naturvetenskap; Demokrati; Hållbar utveckling; Education; Pedagogik; Science Education; Naturvetenskap med utbildningsvetenskaplig inriktning;

    Sammanfattning : This licentiate dissertation is about the democratic aspects of science education. 264 student teachers provided their written reflections on various arguments for scientific knowledge and literacy, often situating these in relation to their own school experiences. LÄS MER

  5. 10. Undersökningar av sociovetenskapliga samtal i naturvetenskaplig utbildning

    Författare :Barbro Gustafsson; Lena Fritzén; Per Gerrevall; Anders Jakobsson; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Science education; argumentation; socioscientific; SSI; values; teacher education; democracy; deliberations; meaning-making; Dewey; Habermas; Education; Pedagogik; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : The thesis examines the potential of students’ group discussions in science education in the context of a communicative perspective on democracy and meaning-making. The group discussions in focus are about socioscientific issues (SSI), i.e. controversial and complex issues with scientific as well as sociological aspects. LÄS MER