Sökning: "written life story"

Visar resultat 16 - 20 av 30 avhandlingar innehållade orden written life story.

  1. 16. Den resfärdiga. Studier i Emilia Fogelklous självbiografi

    Författare :Ingrid Meijling Bäckman; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; litteraturkritik; Allmän och jämförande litteratur; literary theory; women s autobiography; gender; autohagiography; narrative viewpoint; religious edeucation; Quaker; Dante aker; literature criticism; General and comparative literature; litteraturteori;

    Sammanfattning : Emilia Fogelklou (1878-1972) was the first woman in Sweden to take a degree in theology (1909) and later became a Quaker. She was a teacher and writer, mainly in the fields of religious education and psychology, and an active supporter of peace and other women's movements. LÄS MER

  2. 17. On lifelong learning as stories of the present

    Författare :Gun Berglund; David Hamilton; Ingrid Nilsson; Richard Edwards; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Lifelong learning; discourse; history of the present; stories; power knowledge; governmentality; the other; pathology; medicalisation; diskurs; berättelser; patologisering; medikalisering; livslångt lärande; Education; Pedagogik;

    Sammanfattning : This thesis examines the discursive construction of lifelong learning in Swedish, Australian and American policy. Lifelong learning has an aura of apparent self-evidence which this study wishes to challenge by deconstructing the normalised truths in contemporary lifelong learning policies. LÄS MER

  3. 18. Att slås till insikt : Hjalmar Bergmans roman Clownen Jac

    Författare :Sten Wistrand; Lars-Åke Skalin; Örebro universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Swedish literature; narrative structure; Künstlerroman; Hjalmar Bergman; Clownen Jac; litteraturvetenskap; Literature; Litteraturvetenskap; Litteraturvetenskap; Literature;

    Sammanfattning : This study deals with Hjalmar Berman´s last novel, Clownen Jac (Engl. transl. Jac the Clown), written, broadcast, and published in 1930. LÄS MER

  4. 19. Läsa, förstå, analysera : En komparativ studie om svenska och franska gymnasieelevers reception av en narrativ text

    Författare :Maritha Johansson; Bengt-Göran Martinsson; Ann-Kari Sundberg; Anna Nordenstam; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Literary reception; comprehension; interpretation; analysis; literary conceptual tools; literary socialization; literature education; upper secondary school; Litterär reception; förståelse; tolkning; begreppsanvändning; analys; litterär socialisation; litteraturundervisning; gymnasieskola; litteraturdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att bidra till en ökad kunskap om hur litterär socialisation genom undervisning i olika kontexter påverkar elevers sätt att förhålla sig till en narrativ text och vilka konsekvenser den litterära socialisationen får för olika aspekter av litteraturreception, såsom tolkning, förståelse och begreppshantering. I denna komparativa studie används Sverige och Frankrike som exempel. LÄS MER

  5. 20. Creating the Revolutionary Heroines : The Case of Female Terrorists of the PSR (Russia, Beginning of the 20th Century)

    Författare :Nadezda Petrusenko; Håkan Blomqvist; Eva Blomberg; Malin Thor Tureby; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Russia; terrorism; women; gender; intersectionality; mythology; autobiography; biography; revolutionary underground; narrative; discourse; Historical Studies; Historiska studier; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies; History;

    Sammanfattning : Representing revolutionary terrorists as heroes and martyrs was a typical feature of the mythology of the Russian revolutionary underground at the beginning of the 20th century. This mythology described Underground Russia, the world of the revolutionaries, as an ideal country inhabited by ideal people. LÄS MER