Sökning: "språk grundskolan"

Visar resultat 1 - 5 av 14 avhandlingar innehållade orden språk grundskolan.

  1. 1. Att lära med media : om det språkliga skapandets villkor i skolan med fokus på video

    Författare :Helena Danielsson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; Språkinlärning; Videofotografering; studier och undervisning; grundskolan;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Tvåspråkig utveckling i skolåldern : en jämförelse av sverigefinska elever i tre undervisningsmodeller

    Författare :Veli Tuomela; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Finnish language; Swedish language; Education; Elementary schools; Students; School children; Language acquisition; Teaching; Finns; Sweden; Bilingualism; Diglossia Linguistics ; Tvåspråkighet; Svenska språket; Finska språket; Undervisning; Grundskolan; Sverigefinnar; Elever; Språkutveckling; Sverige;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Riskabla samtal : en analys av potentiella faror i skolans kvarts- och utvecklingssamtal

    Författare :Johan Hofvendahl; Jan Anward; Anna Lindström; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Parent-student-teacher conference; conversation analysis; strategy; risk; Kvartssamtal; utvecklingssamtal; samtalsanalys; strategi; risk; Languages and linguistics; Språkvetenskap; Sociology;

    Sammanfattning : In this thesis, conversation analysis (CA) is applied to study “risk strategies” in parent-teacher-student conferences in the Swedish nine-year compulsory school. The material consists of 80 conferences collected at two different points in time: 45 from the period 1992–93 (at that time called kvartssamtal, lit. LÄS MER

  4. 4. Läskulturer. Lärare, elever och litteraturläsning i grundskolans mellanår

    Författare :Annette Ewald; Litteraturvetenskap; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Humanities; upper elementary school; the teaching of literature; traditions of literature instruction; reading cultures; school ethnography; didactic subject research; Humaniora; General and comparative literature; Allmän och jämförande litteraturvetenskap; Pedagogy and didactics; Pedagogik; didaktik; school ethnography;

    Sammanfattning : This dissertation explores the teaching of literature in Swedish compulsory school. The aim of the study is to elucidate different approaches to literature instruction in upper elementary school (grades 4-6, pupils aged 10-13). LÄS MER

  5. 5. Peer feedback with support of digital technology in visual art education

    Författare :Eva-Lena Forslind; Stefan Hrastinski; Ingrid Forsler; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Patrik Hernvall; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Peer feedback; digital technology; visual idea process; visual art education; K-12 education; Kamratfeedback; digitala verktyg; visuell idéprocess; bildämnet; grundskolan; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : This licentiate thesis focuses on the development of the idea process in art education using digital peer feedback. In the school subject visual art, the visual idea process, e.g., when students sketch their ideas, is an important phase in a project. LÄS MER