Sökning: "lära med bilder"

Visar resultat 1 - 5 av 21 avhandlingar innehållade orden lära med bilder.

  1. 1. A Socio-Material Study of User Involvement : Interrogating the practices of technology development for older people in a digitalised world

    Författare :Björn Fischer; Britt Östlund; Alexander Peine; Steve Woolgar; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; HUMANIORA; HUMANITIES; HUMANIORA; HUMANITIES; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; User involvement; Older People; Participation; Socio-material Conditions; Enactment; Ontology; Configuring; Ageing and Technology; Ethnography; Method and Design Practice; Användarinvolvering; Äldre Människor; Delaktighet; Sociomateriella förhållanden; Enactment; Ontologi; Konfigurering; Åldrande och Teknik; Etnografi; Metod och Designpraktik; Technology and Health; Teknik och hälsa;

    Sammanfattning : Population ageing and increased digitalization each constitute an ongoing and profound transformation within contemporary modes of living, as growing advances in technological development mix and intermingle with the lived realities of older people as the final recipients. It is against the backdrop of this interplay that user involvement has enjoyed ever-rising advocacy to an almost normative degree. LÄS MER

  2. 2. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. En studie av läroprocesser bland elever med olika förstaspråk

    Författare :Gun Hägerfelth; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Scandinavian languages and literature; undervisning i främmande språk; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; Applied linguistics; foreign languages teaching; Teacher education; Lärarutbildning; sociosemiotics; Vygotskij; Halliday; ethnography of speaking; functional grammar; cohesion; socio-cultural theory; momological; dialogical; sociolingvistik; Nordiska språk språk och litteratur ; language use; patterns of language use; particpation patterns; interaction; second language; science classroom;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how language is used in the school subject Natural Science in two multi-cultural upper seconday classrooms. Previous research points to the fact that second language students are not successful in their school work. The reason usually given is the students' inadequate knowledge of their second language. LÄS MER

  3. 3. Quality Aspects of Digital Radiography in General Dental Practice

    Författare :Kristina Hellén-Halme; Malmö högskola; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; Digital radiography;

    Sammanfattning : POPULÄRVETENSKAPLIG SAMMANFATTNINGDet övergripande syftet med denna avhandling var att klargöra hur digital röntgenteknik används hos allmäntandläkaren och framför allt har syftet varit att undersöka kvaliteten hos röntgenbilderna och hur den skulle kunna förbättras. I det första arbetet studerades digitala röntgenbilder som var inskickade i samband med förhandsprövningar till Försäkringskassan. LÄS MER

  4. 4. "I min familj är vi omusikaliska" : en studie av barns musikaliska identitet

    Författare :Joakim Hellgren; Eva Georgii-Hemming; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : Denna studie genomfördes som ett musikprojekt på en mindre skola där alla barn i årskurserna fyra till sex deltog. Barnen fick under sju veckor lära sig grunderna i de vanligast förekommande instrumenten i rockgruppsspel. LÄS MER

  5. 5. Prosody in Swedish Children with Language Impairment. Perceptual, Acoustic and Interactional Aspects

    Författare :Christina Samuelsson; foniatri och audiologi Logopedi; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; auditive system and speech; Otorinolaryngologi; audiologi; hörsel- och talorganen; audiology; Otorhinolaryngology; classification; acoustic evaluation; prosody; perceptual evaluations; language impairment;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to explore prosodic problems in Swedish children with language impairment (LI). In the first study, 29 children with LI participated. They were assessed with an assessment procedure for prosody at the word, phrase and discourse levels, developed within this thesis. LÄS MER