Sökning: "kund personal"

Visar resultat 1 - 5 av 9 avhandlingar innehållade orden kund personal.

  1. 1. Samarbete mellan kund och företagshälsovård : Mekanismer av betydelse för förebyggande arbetsmiljöarbete

    Författare :Lisa Schmidt; Lotta Dellve; Ann-Beth Antonsson; Håkan Alm; Jan Johansson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Occupational health services; client customer; collaboration; preventive occupational health and safety management; NPM; HR; mechanism; Företagshälsovård; kund; samarbete; förebyggande systematiskt arbetsmiljöarbete; NPM; HR; mekanism; Technology and Health; Teknik och hälsa;

    Sammanfattning : Enligt arbetsmiljölagen ska arbetsgivare när det saknas kunskap och kompetens i det systematiska arbetsmiljöarbetet (SAM) anlita en företagshälsovård (FHV) eller liknande resurs. Detta bygger på en programteori där FHV förväntas vara den externa resurs som behövs för arbetsgivare och arbetsplatser i arbetsmiljöarbetet. LÄS MER

  2. 2. Personlig assistans i praktiken : Beredskap initiativ och vänskaplighet

    Författare :Hanna Egard; Socialhögskolan; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Personal assistance services; personal assistant; personal attendant; consumer direction; disability; ethnography; field study; face-to-face interaction; dramaturgical perspective Erving Goffman; definition of the situation; performance Personlig assistans; Erving Goffman; personlig assistent; brukarstyrning; funktionshinder; etnografi; fältarbete; dramaturgiskt perspektiv; situationsdefinitioner; Erving Goffman; Personal assistance services;

    Sammanfattning : Personal assistance is a user-directed service that was founded by a section of the disability movement, namely the American Independent Living movement, in the late 1960s. Today, the concept and ideology of personal assistance services (PAS) has spread worldwide, and constitutes a part of the support system for people with disabilities in many countries. LÄS MER

  3. 3. Nöjd och trogen kund? Konsumenters lojalitet mot dagligvarubutiker

    Författare :Ulrika Holmberg; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :consumers; customers; loyalty; grocery stores;

    Sammanfattning : This study relates consumers' reasoning about "loyalty to grocery stores", i.e. what it means and how relevant it is to them, to measurements of their level of loyalty. Interviews were conducted with 35 consumers from different grocery store formats. LÄS MER

  4. 4. Från patient till kund : Intåget av marknadstänkande i sjukvården och förskjutningen av patientens position

    Författare :Lars Nordgren; Institutionen för tjänstevetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; subject position; patient rights; patient position; marketization; freedom of choice; displacement; discursive formation; discourse; Customer position; conditions of possibility; transformation; Social economics; Social ekonomi;

    Sammanfattning : Marketization of society has gradually transformed health care at the end of the 20th century. The conditions of possibility for this transformation have been the social impact of the market discourse and the discourse on patient rights. These discourses brought about a displacement of the discursive order in health care. LÄS MER

  5. 5. Från användning till handling : Om kvalitet i ett marknadsorienterat informationssystem

    Författare :Per Levén; Umeå universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Informatics and systems science; Informatik och systemvetenskap;

    Sammanfattning : Marknadsorienterade informationssystem är en typ av informationssystem som är på stark frammarsch. Hos Volvo har man sedan ett par år tillbaka arbetat med ett system som ska fungera för och ha en yta mot både bilförsäljare och kund. LÄS MER