Sökning: "digitala system"

Visar resultat 1 - 5 av 112 avhandlingar innehållade orden digitala system.

  1. 1. Machine Learning Concepts for Service Data Interoperability

    Författare :Jacob Nilsson; Fredrik Sandin; Jerker Delsing; Marcus Liwicki; Tapio Heikkilä; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; system of systems; system of cyber-physical systems; subsymbolic representations; semantic interoperability; dynamic interoperability; Cyber-Physical Systems; Cyberfysiska system;

    Sammanfattning : Industrial automation is transforming by ongoing digitalization efforts to create a flexible industrial internet of things, turning manufacturing facilities into large-scale systems of cyber-physical systems. This development requires addressing the challenging issue of making heterogeneous systems, data models, and standards interoperable, a core problem in designing sustainable service-oriented automation frameworks. LÄS MER

  2. 2. Det digitala uppdraget : Om uppdragsarkeologins möjligheter att skapa relevant kunskap i ett digitalt samhälle

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Bodil Petersson; Isto Huvila; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Archaeology; Contract Archaeology; Digital Practice; Digital Archaeology; Digital Knowledge Production; Knowledge Development; Science and Technology Studies; Arkeologi; uppdragsarkeologi; digital praktik; digital arkeologi; digital kunskapsproduktion; kunskapsutveckling; Science and Technology Studies; Archaeology; Arkeologi;

    Sammanfattning : The aim of this work is to shed new light on the conditions under which knowledgeproduction in Swedish contract archaeology is realised, within a digitalised system.The purpose is to build a platform to further develop the system, with the aim ofmaking contract archaeology more relevant for society. LÄS MER

  3. 3. Integrating Systems in the Print Production Workflow : Aspects of Implementing JDF

    Författare :Claes Buckwalter; Björn Kruse; Frank Lindemann; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; print production; workflow; jdf; system integration; Computer science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : The print production workflow consists of various disparate systems — from production equipment to management information systems. During the production of a printed product, information regarding the product must be communicated between the systems in the workflow. LÄS MER

  4. 4. Återkoppling i analoga och digitala klassrum : Spänningsfyllda verksamheter i samhällskunskapsundervisning

    Författare :Agneta Grönlund; Joakim Samuelsson; Johan Samuelsson; Marie Tanner; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; feedback; formative assessment; social studies teaching; social studies didactics; upper-secondary school; computer-aided teaching; Learning Management System; återkoppling; feedback; formativ bedömning; samhällskunskapsundervisning; samhällskunskapsdidaktik; gymnasieskola; datorstödd undervisning; lärplattform;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra lärares återkoppling i samhällskunskap i analog och digital kontext med särskilt intresse för återkopplingens formativa syfte. Studien är genomförd med ett verksamhetsteoretiskt perspektiv. I delstudie ett utforskas återkoppling i det analoga klassrummet och i delstudie två återkoppling i lärplattform. LÄS MER

  5. 5. Barns aktiviteter med datorplattor i förskolan

    Författare :Malin Nilsen; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; förskola; datorplattor; surfplattor; pekplattor; tablet; ipad; appar; digitala redskap; digitala verktyg; scaffolding; mediering;

    Sammanfattning : This thesis contributes, on the basis of original empirical research, to an on going discussion about the use of tablet computers in Swedish preschools. The aim of the study is to examine what kind of activities evolve, how the children and teachers participate in these activities, and what kind of learning is made possible with the use of tablet computers. LÄS MER