Sökning: "det hänger på språket"

Hittade 4 avhandlingar innehållade orden det hänger på språket.

  1. 1. Organiserande av stöd och service till barn med funktionshinder : Om projektnät, språkliga förpackningar och institutionella paradoxer

    Författare :Magnus Larsson; Institutionen för psykologi; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Care and help to handicapped; Psychology; disabled children; organizational discourse; habilitation; Organising; sensemaking; Handikappade; vård och rehabilitering; Psykologi;

    Sammanfattning : This study explores the organising of services for disabled children and their families in Sweden. It is based on 83 interviews with parents and involved staff surrounding four disabled children, with both physical and intellectual disabilities, and between two and nine years old. LÄS MER

  2. 2. From PowerPoints to Reality - Managing Strategic Change in the Paper Packaging Industry

    Författare :Malin Olander Roese; Förpackningslogistik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Strategic Change; Customer Orientation; Innovation; Longitudinal Case Study; Paper Packaging Industry;

    Sammanfattning : This thesis explores and describes strategic change towards increased customer orientation and innovation in the Swedish forest and paper packaging industry, an industry which has been subject to calls for new strategic directions for more than two decades. The large-scale and cost-efficient strategy, which has been the industry's hallmark, is in need of a more customer based and innovative emphasis. LÄS MER

  3. 3. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum

    Författare :Gun Hägerfelth; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Second language; Andraspråksinlärning; Undervisning; Naturkunskap; Sociosemiotics; Functional grammar; Patterns of language; Momological; Dialogical; Participation patterns; Cohesion; Socio-cultural theory; Interaction;

    Sammanfattning : Avhandlingens huvudfråga är hur språket används i skolämnet naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. Språket ses som vår viktigaste resurs för utveckling och lärande i olika skolämnen. LÄS MER

  4. 4. Språkpraktiker i naturkunskap i två mångkulturella gymnasieklassrum. En studie av läroprocesser bland elever med olika förstaspråk

    Författare :Gun Hägerfelth; Utbildningsvetenskap; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Scandinavian languages and literature; undervisning i främmande språk; sociolinguistics; Tillämpad lingvistik; Applied linguistics; foreign languages teaching; Teacher education; Lärarutbildning; sociosemiotics; Vygotskij; Halliday; ethnography of speaking; functional grammar; cohesion; socio-cultural theory; momological; dialogical; sociolingvistik; Nordiska språk språk och litteratur ; language use; patterns of language use; particpation patterns; interaction; second language; science classroom;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how language is used in the school subject Natural Science in two multi-cultural upper seconday classrooms. Previous research points to the fact that second language students are not successful in their school work. The reason usually given is the students' inadequate knowledge of their second language. LÄS MER