Sökning: "Customer Orientation"

Visar resultat 1 - 5 av 61 avhandlingar innehållade orden Customer Orientation.

  1. 1. Managing Customer Knowledge. Towards Market Orientation and Innovation in an Automotive Organisation

    Författare :Fredrik Dahlsten; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; customer knowledge; market orientation; customer orientation; innovation;

    Sammanfattning : There is a business potential in creating and delivering unique customer value, and for that reason organisations put significant resources in their search for customer knowledge. The need for deepened customer knowledge is emphasised by market uncertainty, development of business models based upon relationships, and continuous striving for differentiation and innovation. LÄS MER

  2. 2. Vad betyder kundfokus? : En studie av närhet, kompetens och teknik

    Författare :Lars Ivarsson; Jan Ch Karlsson; Svante Leijon; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Customer focus; customer orientation; banking; health care; competence; personal relation; technology; price; customer service; service quality; service provider; service management; front line employee; Work sciences and ergonomics; Arbetsvetenskap och ergonomi; Working Life Science; Arbetsvetenskap;

    Sammanfattning : This is a dissertation about customer focus. Customer focus is a concept that can be understood in terms of giving the customer what the customer wants. LÄS MER

  3. 3. Marknadsorientering i tjänsteföretag : en studie av försäkringsbolag

    Författare :Jan-Erik Jaensson; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; market orientation; the marketing concept; service marketing; insurance companies; market information; strategy; organizational change; support system; customer meeting; marknadsföring; försäkringsbolag; Sverige; företagsekonomi; Business Studies;

    Sammanfattning : The background to this thesis is found in the growing importance of the marketing concept. The concept has been used frequently in articles in the past few years, in spite of lack of consensus about what it is. LÄS MER

  4. 4. The Change from Feature Focus to Customer Focus in Packaging Development

    Författare :Annika Olsson; Förpackningslogistik; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Individual Organizational Learning; Packaging Development; Customer Orientation; Perspective Change; Teknik; Technological sciences; Customer Value; Action Research; Innovation;

    Sammanfattning : The paper and packaging industry is a major and important industry in Sweden. The industry is capital intensive with a large investment base and long cycles for renewal and replenishment of machine platforms and other production equipment. LÄS MER

  5. 5. Kundorientering och Intressebalansering : Två tidspräglade nedslag i Allmännyttan åren 2000 och 2020

    Författare :Tommy Gerdemark; Björn Berggren; Öhman Peter; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Allmännyttan; VD´s betydelse; Intressebalansering; Kundorientering; Grundad teori; Affärer vs Samhällsnytta; Behov vs Resurser; Business Studies; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Den här avhandlingen bestar av två studier och spänner över en tidsperiod på mer än 20 år. Gemensamt för de bägge studierna är att de studerar Allmännyttan, Sveriges allmännyttiga bostadsföretag, via två tidspräglade nedslag. LÄS MER