Sökning: "Argumentation"

Visar resultat 31 - 35 av 213 avhandlingar innehållade ordet Argumentation.

  1. 31. Limited and universal salvation : A text-oriented and hermeneutical study of two perspectives in Paul

    Författare :Sven Hillert; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; Religion; Bible; New Testament; Paul; universal salvation; limited salvation; perspectives; function; argumentation; multidimensionality; liberation theology; Religionsvetenskap Teologi; Religion Theology; Religionsvetenskap Teologi; New Testament Exegesis; nya testamentets exegetik;

    Sammanfattning : The purpose of this dissertation is to determine whether the letters of Paul can be said to support or to refute a modern belief in universal salvation. Theoretically many scholars would regard views of limited and universal salvation as mutually exclusive. LÄS MER

  2. 32. L’exemplification et ses marqueurs

    Författare :Houda Landolsi; Coco Norén; Maria Svensson; Alain Rabatel; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :exemplification; example markers; par exemple; comme; notamment; discourse analysis; rhetoric; argumentation; Linguistics; Lingvistik;

    Sammanfattning : This thesis deals with exemplification and example markers in contemporary French. Earlier research has focused mainly on the rhetorical aspect and showed less interest in syntax and semantics. LÄS MER

  3. 33. Krian i förvandling : uppsatsämnen och skrivanvisningar för läroverkets svenska uppsatsskrivning

    Författare :Lena Lötmarker; tolkning i offentlig sektor och översättning danska och isländska Avdelningen för svenska; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; argumentation; genre; dispositio; inventio; composition; progymnasmata; rhetoric; textbooks; university entrance examination; curricula; grammar school; essay writing; Scandinavian languages and literature; Nordiska språk språk och litteratur ;

    Sammanfattning : This dissertation is about the goals that existed for Swedish essay writing in grammar schools from the start of the nineteenth century to the 1960s. The point of departure is the contrast between the negative image often painted of this essay writing and the positive picture painted of writing tuition before this period (classical rhetoric) and after it (process-oriented writing with the emphasis on genres outside the world of school). LÄS MER

  4. 34. Matematiska argument i helklassdiskussioner : En studie av elevers och lärares multimodala kommunikation i matematik i åk 3-5

    Författare :Anna-Karin Nordin; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematical arguments; reasoning; argumentation; multimodality; classroom communication; matematikämnets didaktik; Mathematics Education;

    Sammanfattning : This study aimed at investigating and analysing the communication occurring during whole class discussions, with a specific focus on the nature of the mathematical arguments. The investigation was a qualitative case study where the communication during eight whole class discussions in grade 3-5 were analysed. LÄS MER

  5. 35. Klassrummet som muntlig arena : att bygga och etablera ethos

    Författare :Cecilia Olsson Jers; Malmö högskola; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; ethos; retorik; demokrati; kommunikativ kompetens; trovärdighet; argumentation; respons; rhetoric; democracy; communicative competence; credibility; argumentation; feedback; muntlig framställning;

    Sammanfattning : Ett grundantagande för avhandlingen Klassrummet som muntlig arena. Att bygga och etablera ethos är att en människa som med trovärdighet vill kunna verka som en demokratisk medborgare i olika kommunikationssituationer måste besitta kommunikativ kompetens. Följaktligen hänger demokrati och kommunikativ kompetens tätt samman. LÄS MER