Sökning: "Argumentation"
Visar resultat 11 - 15 av 213 avhandlingar innehållade ordet Argumentation.
11. Berättelser med sanningsanspråk : Språklig och multimodal argumentation i huvudförhandling och dom
Sammanfattning : The pupose is to study stories about crime, mythopoesis, via the modalities of speech, text and image and to problematise movements of texts that originate in other contexts and institutions. The study examines how and why rhetorical strategies are used to legitimise and delegitimise the content of speeches, texts and images in trials and how relations of influence occur between plaintiffs and defendants in written judgements. LÄS MER
12. Assessing Scientific Literacy as Participation in Civic Practices : Affordances and constraints for developing a practice for authentic classroom assessment of argumentation, source critique and decision-making
Sammanfattning : This thesis takes a departure from a view of scientific literacy as situated in participation in civic practices. From such a view, it becomes problematic to assess scientific literacy through decontextualised test items only dealing with single aspects of participation in contexts concerned with science. LÄS MER
13. Voices in design : argumentation in participatory development
Sammanfattning : The focus in this thesis lies on methods used to support the early phases in the information system design process. The main perspective emanates from the ”Scandinavian” approach to systems development and Participatory Design. LÄS MER
14. Kausalitet : Studier i skadeståndsrättslig argumentation
Sammanfattning : Orsakskravet är skadeståndsansvarets mest grundläggande kriterium men också det minst analyserade. Innebörden av kravet har inte specificerats, i vart fall inte tydligt, av vare sig lagstiftaren eller domstolarna. Det har inte heller funnits någon samsyn kring kravets innebörd i svensk rättsvetenskap under senare tid. LÄS MER
15. Topos som meningsskapare : Retorikens topiska perspektiv på tänkande och lärande geonom argumentation
Sammanfattning : De flesta teorier om meningsskapande som är moderna inom ramen för den högskolepedagogiska diskursen i Sverige idag utgår från en perspektivisk kunskapssyn. Det kan emellertid vara svårt att realisera en didaktik som tar många synsätt på allvar i klassrummet utan att landa i hållningslös relativism. LÄS MER