Sökning: "teknik barn"
Visar resultat 16 - 20 av 61 avhandlingar innehållade orden teknik barn.
16. Att lära, att göra, att klara : Förmedling av datortekniska hjälpmedel till barn med synnedsättning. Från förskrivning till vardaglig användning i skola och hem
Sammanfattning : Förmåga att använda informations- och kommunikationsteknik framhålls numeraofta som en förutsättning för delaktighet på lika villkor i samhällslivet. Näraförknippat med detta är de insatser som görs för att överbrygga digitala klyftor isamhället. LÄS MER
17. Indoor Environmental Factors and its Associations with Asthma and Allergy Among Swedish Pre-School Children
Sammanfattning : It has been shown in a large number of scientific studies that living or working in a building with mould and moisture damage increases the risk for asthmatic and allergic symptoms. However, there is a need to establish more valid methods to obtain a more nuanced picture of the wide range of different types of moisture related problems. LÄS MER
18. Concentration Difficulties in the School Environment - with focus on children with ADHD, Autism and Down's syndrome
Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to identify environmental factors that affect children with ADHD, autism, and Down's syndrome and their ability to concentrate in their learning environment at school. The issue of this research is not to dismiss any of the additional resources these children are in need of; instead it is to suggest how to arrange learning environments in the most supportive way possible based on the initial needs of these children. LÄS MER
19. Fantastiska fröknar. Studier av lärarinnegestalter i svensk skönlitteratur
Sammanfattning : This dissertation deals with women teachers in Swedish fiction by both male and female authors in the period from 1830 to 2003. It presents and discusses life narratives of individual fictional teachers in 127 texts. The study is organised chronologically and thematically and includes the historical and cultural framework. LÄS MER
20. Situerad design för alla : till improvisationens lov
Sammanfattning : Visionen Design för Alla kan berikas genom att inriktningen på genomtänkta statiska lösningar kompletteras med ett design-för-alla-tänkande också för det dynamiska och situationsbundna. Själva görandet i stunden öppnar för nya möjligheter genom att handlingspotentialen och därmed även tillgängligheten bestäms i själva aktiviteten. LÄS MER