Sökning: "lärares roll"
Visar resultat 6 - 10 av 28 avhandlingar innehållade orden lärares roll.
6. REFORMERS PÅVERKAN PÅ LÄRARES UNDERVISNING I GRUNDSKOLAN OCH FÖRSKOLAN : En läroplansteoretisk studie om undervisningsuppdraget och lärarrollen i förändring
Sammanfattning : The overall aim of this thesis is to use a curriculum theoretical perspective to contribute knowledge about the impact of recent reforms on teachers’/preschool teachers’ teaching, with a special focus on mathematics. The thesis takes its starting point in a licentiate thesis that was completed in 2014. LÄS MER
7. Algebrasvårigheter ur elev- och lärarperspektiv : Om hinder i lärandesituationer och utmaningar i undervisningssituationer
Sammanfattning : Syftet med denna avhandling är att fördjupa förståelsen för algebrasvårigheter sett ur elevperspektiv och lärarperspektiv. För att studera detta har tre övergripande frågeställningar formulerats;- Vilka hinder för eleverna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i lärandesituationer?- Hur kan dessa hinder för eleverna överkommas?- Vilka utmaningar för lärarna kan identifieras då kända algebrasvårigheter behandlas i undervisningssituationer?Fyra delstudier har genomförts och skapat underlag för att besvara dessa frågor. LÄS MER
8. Att iscensätta lärande : Lärares reflektioner över det pedagogiska arbetet i en konstnärlig kontext
Sammanfattning : The present thesis examines the meeting between the artistic and the pedagogical dimensions in the work of teachers. The main aim is to describe the learning in practice, emerging from a collective creative process. The point of departure is teachers' experience of a musical-production as part of the pedagogical work in school. LÄS MER
9. Feeling and Thinking at Work : Personal and Collective Work-Identity Predictions and Formations
Sammanfattning : The aim of the present thesis was to investigate emotional and cognitive personal and collective work-identity in predicting employees’ work-related motivation, organizational justice perceptions, general mental health and exhaustion; as well as if psychosocial working conditions might explain some of these relationships. Emotion and cognition in formation of personal and collective work-identity were also investigated. LÄS MER
10. To include or not to include : Teachers’ social representations of inclusion of students with Asperger syndrome
Sammanfattning : Evidence on inclusive classrooms shows that successful implementation of inclusion can lead to increased social involvement, personal well-being and higher levels of academic performance compared with segregated provision. Despite these potential benefits inclusion of students with Asperger syndrome (AS) in the mainstream classroom is problematic. LÄS MER