Sökning: "kommunikation matematik"

Visar resultat 31 - 35 av 38 avhandlingar innehållade orden kommunikation matematik.

  1. 31. Programming in grade 7-9 : Action possibilities and constraints from the perspective of mathematics and technology teachers

    Författare :Niklas Humble; Lena-Maria Öberg; Peter Mozelius; Stefan Hrastinski; Päivi Anneli Kinnunen; Mittuniversitetet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES;

    Sammanfattning : The idea of using programming in fields outside of computer science is not new, but it has received renewed attention with the global trend of integrating programming in school curricula. In the Swedish context, mathematics and technology teachers for grades 7-9 have been significantly affected by the integration of programming. LÄS MER

  2. 32. On Certificate Transparency Verification and Unlinkability of Websites Visited by Tor Users

    Författare :Rasmus Dahlberg; Tobias Pulls; Stefan Lindskog; Steven J. Murdoch; Karlstads universitet; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Auditing; Certificate Transparency; DNS; Gossip; Side-Channels; Timing Attacks; Tor; Tor Browser; Website Fingerprinting; Website Oracles; Granskning; Certificate Transparency; DNS; Skvaller; Sidokanaler; Tidtagningsattacker; Tor; Torswebbläsare; Mönsterigenkänning; Webbplatsorakel; Computer Science; Datavetenskap;

    Sammanfattning : Certificate Transparency is an ecosystem of logs, monitors, and auditors that hold certificate authorities accountable while issuing certificates. We show how the amount of trust that TLS clients and domain owners need to place in Certificate Transparency can be reduced, both in the context of existing gradual deployments and the largely unexplored area of Tor. LÄS MER

  3. 33. Exploring the Effects of ICT on Environmental Sustainability: From Life Cycle Assessment to Complex Systems Modeling

    Författare :Mohammad Ahmadi Achachlouei; Åsa Moberg; Göran Finnveden; Lorenz M. Hilty; Chris Preist; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Information and communication technology ICT ; sustainability assessment; electronic media; tablet; print media; magazine; Internet; energy; environmental impact; life cycle assessment LCA ; System Dynamics; agent-based modeling; differential equations; simulation modeling; complex and dynamic systems modeling; Informations- och kommunikationsteknik IKT ; hållbarhetsbedömning; elektroniska media; surfplatta; tryckta media; tidskrift; Internet; energi; miljöpåverkan; simulering; differentialekvationer; modellering av komplexa och dynamiska system; System Dynamics; livscykelanalys LCA ; agentbaserad modellering; Planering och beslutsanalys; Planning and Decision Analysis; Informations- och kommunikationsteknik; Information and Communication Technology; Industriell ekologi; Industrial Ecology; Tillämpad matematik och beräkningsmatematik; Applied and Computational Mathematics;

    Sammanfattning : The production and consumption of information and communication technology (ICT) products and services continue to grow worldwide. This trend is accompanied by a corresponding increase in electricity use by ICT, as well as direct environmental impacts of the technology. Yet a more complicated picture of ICT’s effects is emerging. LÄS MER

  4. 34. First-Order Algorithms for Communication Efficient Distributed Learning

    Författare :Sarit Khirirat; Mikael Johansson; Martin Jaggi; KTH; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; Communication efficient learning; Optimization algorithms; Quantization; Error compensation; First-order algorithms; Stochastic gradient descent; Tillämpad matematik och beräkningsmatematik; Applied and Computational Mathematics; Optimeringslära och systemteori; Optimization and Systems Theory; Electrical Engineering; Elektro- och systemteknik;

    Sammanfattning : Technological developments in devices and storages have made large volumes of data collections more accessible than ever. This transformation leads to optimization problems with massive data in both volume and dimension. LÄS MER

  5. 35. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus

    Författare :Margareta Engvall; Joakim Samuelsson; Karin Forslund Frykedal; Astrid Pettersson; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Mathematics classroom; mathematics teaching; mathematics competence; possible learning; classroom culture; classroom communication; manipulatives; teaching strategies; activity theory; mathematics education; Matematikklassrum; matematikundervisning; matematisk kompetens; möjligt lärande; klassrumskultur; klassrumskommunikation; laborativt material; arbetsformer; verksamhetsteori; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och  ubtraktion. LÄS MER