Sökning: "intellektuell funktionsnedsättning"
Visar resultat 6 - 10 av 24 avhandlingar innehållade orden intellektuell funktionsnedsättning.
6. Utbildningssituationen för elever med lindrig intellektuell funktionsnedsättning : Lärares och föräldrars perspektiv
Sammanfattning : The goal of the Swedish educational system is to offer all students a meaningful and equal education in an inclusive classroom environment. At the same time there are parallel school systems in Sweden, comprised by the Compulsory School for Students with Intellectual Disability (CSSID) and Compulsory School (CS). LÄS MER
7. Självbestämmande i LSS : En villkorad rättighet för personer med intellektuell funktionsnedsättning
Sammanfattning : Persons with moderate to more severe intellectual disabilities have a legal right to exercise self-determination, and a right to receive individually tailored support to enable them to live independently. However, these rights are not always realised in practice. LÄS MER
8. Åldrande hos personer med intellektuell funktionsnedsättning - ur ledares perspektiv
Sammanfattning : Det har skett en markant ökning av medellivslängden för personer med intellektuell funktions-nedsättning under de senaste decennierna och allt fler uppnår pensionsåldern och hög ålder. Ökningen är ett direkt resultat av medicinska och sociala framsteg. LÄS MER
9. Falling through the cracks. A study on young adults with intellectual disability not involved in employment, education or daily activity
Sammanfattning : The time after finishing secondary school is marked by changes and milestones of adulthood. There is increased attention and knowledge that for some individuals in the general population, the time after secondary school consists of not participating in an occupation. LÄS MER
10. Förutsättningar för elevinflytande i grundsärskolan : Tillit, lyhördhet och vilja
Sammanfattning : The curricula that defines special needs education in Swedish grammar schools states that students with intellectual disabilities should be given the possibility to participate in the planning and shaping of teaching and learning activities. The purpose of the study is to examine conditions regarding special needs students’ influence and how this influence is mediated. LÄS MER