Sökning: "didactics of mathematics"
Visar resultat 31 - 35 av 151 avhandlingar innehållade orden didactics of mathematics.
31. Algoritmiska, intuitiva och formella aspekter av matematiken i dynamiskt samspel : en studie av hur studenter nyttjar sina begreppsuppfattningar inom matematisk analys
Sammanfattning : Focusing on the potentiality of students’ ways of treating a mathematicalmaterial this thesis aims to investigate how students use their conceptualunderstanding when working with mathematical tasks in calculus. Two casestudies were carried out to explore students’ understanding of thresholdconcepts. LÄS MER
32. Handlingar i matematikklassrummet : En studie av undervisningsverksamheter på lågstadiet då räknemetoder för addition och subtraktion är i fokus
Sammanfattning : Syftet med avhandlingen är att beskriva, analysera och förstå matematikundervisning på lågstadiet. Mer precist är syftet att undersöka vad denna undervisning ger elever i några klassrum möjlighet att lära då undervisningsinnehållet är skriftliga räknemetoder för addition och ubtraktion. LÄS MER
33. Differentiated tasks in mathematics textbooks : an analysis of the levels of difficulty
Sammanfattning : The aim of this work is to study differentiation in mathematics textbooks. Based on mathematics textbooks used in Sweden for year 7, the study is performed from the point of view that all students should be challenged and stimulated throughout their learning in compulsory school. LÄS MER
34. Matematiska förmågors interaktion och det matematiska minnets roll vid lösning av matematiska problem
Sammanfattning : The thesis deals with the interaction of mathematical abilities and the mathematical memory's role in problem-solving. To examine those phenomena, I analyzed the expression of mathematical abilities for high achieving students from upper secondary school. LÄS MER
35. Kan man räkna med PISA och TIMSS? : Relevansen hos internationella storskaliga mätningar i matematik i en nationell kontext
Sammanfattning : The overall purpose of the thesis is to contribute to the knowledge of relevance of international large-scale assessments (ILSAs) in mathematics, when these are to be used and interpreted in a national context. If a nation is to engage in ILSAs, draw conclusions from them and act on them, one should be aware of what they are measuring and how well it fits in with the national mathematics education and the mathematics they are trying to teach their students. LÄS MER