Sökning: "Varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 23 avhandlingar innehållade ordet Varumärken.

  1. 1. Varumärken från konsumentsynpunkt : en rättsvetenskaplig studie

    Författare :Lars Pehrson; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Patenträtt; Varumärken; Licensrätt; Immaterialrätt; Sverige;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Okonventionella varumärken : - form, färg, doft, ljud

    Författare :Erika Lunell; Marianne Levin; Per Jonas Nordell; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; trade mark; unconventional mark; shape mark; hologram mark; colour mark; scent mark; sound mark; distinctive character; graphic representation; Intellectual property law; Immaterialrätt; Private Law; civilrätt;

    Sammanfattning : This dissertation deals with new types of marks – shape marks, colour marks, feel marks, hologram marks, motion marks, sound marks, scent marks and taste marks – which, as an option or complement to conventional word or figure marks, are being increasingly used as trade marks in the market place. This trend gives rise to legal and practical questions related to the application of already established trade mark principles in the new context. LÄS MER

  3. 3. Vara och märkas - Unga konsumenters relationer till klädindustrins varumärken

    Författare :Marcus Gianneschi; Göteborgs universitet; Göteborgs universitet; Gothenburg University; Göteborgs universitet; Gothenburg University; Göteborgs universitet; Gothenburg University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; varumärken; unga konsumenter; stillandskap;

    Sammanfattning : To brand and to be branded – Young consumers’ relations to clothing brands Brands – the logos of the global economy – have received attention both inside and outside marketing research as key symbols of our time and as powerful devices in contemporary marketing practice. Branding – an increasingly sophisticated enterprise – has taken a central role in marketers’ ambitions to become market or customer oriented. LÄS MER

  4. 4. Skada och ersättning vid immaterialrättsliga intrång

    Författare :David Johansson; Håkan Andersson; Bengt Domeij; Marcus Norrgård; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Damages; compensation; damage; economic harm; costs; loss; deterrence; prevention; actual damage; reasonable compensation; restitution; unfair profits; enforcement directive; IPRED; intellectual property; IPR; trademarks; patents; design; copyright; rightsholder; rightholder; infringement; negligence; unfair profits; proportionality; efficient; effective; implementation; Skadestånd; ersättning; skada; skador; kostnader; förlust; ekonomisk skada; reparation; prevention; intrångsgörarens vinst; skälig ersättning; immaterialrätt; immateriella rättigheter; varumärken; patent; mönster; design; upphovsrätt; varumärkesrätt; patenträtt; mönsterskydd; marknadsföring; sanktionsdirektivet; ipred; upphovsrättslagen; varumärkeslagen; patentlagen; mönsterskyddslagen; skadeståndslagen; adekvans; kausalitet; orsakssamband; bevisning; bevislättnad; bevislättnadsregeln; intrång; uppsåt; oaktsamhet; culpa; effektivitet; proportionalitet; implementering; införlivande; Civil Law; Civilrätt;

    Sammanfattning : Damages are the only remedy in the law of intellectual property (IP) through which rightsholders may recover compensation following an infringement of their rights. Because the intellectual property framework’s main goal is to protect rightsholders’ investments, one might believe that damages would serve an important role in the majority of infringement cases. LÄS MER

  5. 5. Varumärkeskonflikter : förväxlingsrisk och anseendeskydd i varumärkesrätten

    Författare :Richard Wessman; Jens Schovsbo; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Varumärken; juridik och lagstiftning; Legal Science; rättsvetenskap;

    Sammanfattning : The dissertation examines the interpretation of the concepts of likelihood of confusion and dilution in the area of trademark law. These concepts are of critical importance to trademark law; their interpretation is largely dependent upon several complex, oftentimes ambiguous legal principles. LÄS MER