Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 155 avhandlingar innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Projektorienterad marknadsföring : en studie av fem försäljningar av komplexa anläggningar

    Detta är en avhandling från Malmö : Liber Läromedel

    Författare :Erik Bergström; [1980]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Projektorienterad marknadsföring; Marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring som utbyte : en idéhistoria : en pluralistisk ansats

    Detta är en avhandling från Stockholm : Stockholm Business School, Stockholm University

    Författare :Akbar Khodabandehloo; [1995]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Marketing scholars have been using different concepts during the development of marketing thought. Among these ”the marketing concept” has dominated the ideas of marketing thought. The concept became dominating enough to establish a theoretical and practical ”paradigm”. It had (and still has) its virtues. LÄS MER

  3. 3. Spam – Spim – Spit En marknadsrättslig undersökning av marknadsföring via nya kommunikationstekniker

    Detta är en avhandling från Helsingfors : Svenska Handelshögskolan

    Författare :Joachim Enkvist-Gauffin; [2006]
    Nyckelord :Law Jurisprudence; Marknadsföring; Konsumentskydd; Rättsvetenskap Juridik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Product design and supply chain fulfillment through a generative customization solution to achieve discontinuous innovation

    Detta är en avhandling från Luleå : Luleå tekniska universitet

    Författare :John Buffington; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Marketing; Business Economics - Business studies; Marknadsföring; Ekonomi - Företagsekonomi; Industrial Marketing; Industriell marknadsföring;

    Sammanfattning : The goal of discontinuous innovation Is to Disrupt Existing Market Equilibrium and create new combinations of Consumers, Producers, and Markets, But It Is Yet to Be Stood in an Aggregate from product design and supply chain systems. Without an Aggregate System Representation Of The innovation continuum (market equilibrium, incremental and discontinuous innovation) for elements of product design and Supply Chain Fulfillment, IT Will Be more DIFFICULT for companies to Develop an innovation strategy as result. LÄS MER

  5. 5. The assessment of the effect of trust on the long-term business relationship from the buyer's perspective cases of Mega Iranian car manufacturer

    Detta är en avhandling från Luleå : Luleå tekniska universitet

    Författare :Abolhassan Sarshar; [2010]
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Marketing; Business Economics - Business studies; Marknadsföring; Ekonomi - Företagsekonomi; Industrial Marketing; Industriell marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER