Sökning: "marknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 227 avhandlingar innehållade ordet marknadsföring.

  1. 1. Projektorienterad marknadsföring : en studie av fem försäljningar av komplexa anläggningar

    Författare :Erik Bergström; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; Projektorienterad marknadsföring; Marknadsföring;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Improved supply chain collaboration with Green industrial marketing : The case of Swedish textile service industry between 1996 and 2021

    Författare :Anna Nyquist; Malin Gawell; Karin Winroth; Herman Stål; Södertörns högskola; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; green industrial marketing; green marketing; industrial marketing; green supply chain management; green supply chains; green marketing strategies; trust; interpretive approach; qualitative content analysis; interview study; case study; Swedish textile service industry; grön industriell marknadsföring; grön marknadsföring; industriell marknadsföring; ledning av gröna leverantörskedjor; gröna leverantörskedjor; gröna marknadsföringsstrategier; tillit; tolkande förhållningssätt; kvalitativ innehållsanalys; intervjustudie; fallstudie; svensk textilserviceindustri; Politics; Economy and the Organization of Society; Politik; ekonomi och samhällets organisering; Östersjö- och Östeuropaforskning; Baltic and East European studies;

    Sammanfattning : Growing environmental problems have led to increasing pressure on companies to improve their environmental performance. This means that also supply chains must become greener, which has contributed to new challenges when it comes to green collaboration and trust. LÄS MER

  3. 3. Marknadsföring som utbyte : en idéhistoria : en pluralistisk ansats

    Författare :Akbar Khodabandehloo; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : Marketing scholars have been using different concepts during the development of marketing thought. Among these ”the marketing concept” has dominated the ideas of marketing thought. The concept became dominating enough to establish a theoretical and practical ”paradigm”. It had (and still has) its virtues. LÄS MER

  4. 4. Spam – Spim – Spit : En marknadsrättslig undersökning av marknadsföring via nya kommunikationstekniker

    Författare :Joachim Enkvist-Gauffin; []
    Nyckelord :Law Jurisprudence; Marknadsföring; Konsumentskydd; Rättsvetenskap Juridik;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Supply chain management : an empirical study on Swedish manufacturing firms enterprise systems adoption, supply chain integration, competition capability and performance

    Författare :Pejvak Oghazi; Luleå tekniska universitet; []
    Nyckelord :SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Industrial Marketing; Industriell marknadsföring; Marketing; Marknadsföring; Logistics; Logistik;

    Sammanfattning : Today's marketplace is more fiercely competitive than ever before. Globalization, continual technological advances, and an ever-changing customer demand for new products have brought about new managerial practices and business models. LÄS MER