Sökning: "Varumärken"
Visar resultat 16 - 20 av 24 avhandlingar innehållade ordet Varumärken.
16. Rock'n'roll i Hultsfred : ungdomar, festival och lokal gemenskap
Sammanfattning : För drygt 30 år sedan samlades några uttråkade ungdomar i Hultsfred, Småland och bildade rockföreningen Rockparty. Föreningen byggde upp en omfattande konsertverksamhet och en stark musikscen på den lilla orten. 1986 startade Hultsfredsfestivalen, vilken utvecklades till ett av Sveriges starkaste varumärken. LÄS MER
17. Konstiga företag
Sammanfattning : Det talas om företag som konst: om estetik, kreativitet, immateriella värden, upplevelser och fantasi. Likaså talas det om konst som företag: om ekonomisk styrning, marknadsföring, varumärken, tydliga mål och genomtänka strategier. Frågan är vad som har hänt. Det var inte länge sedan konst och företag sågs som skilda världar. LÄS MER
18. Status Spotting- A Consumer Cultural Exploration into Ordinary Status Consumption of "Home" and Home Aesthetics
Sammanfattning : When lumping the notions of “status” and “consumption” together, people often think of expensive brands, conspicuous luxury, bling-bling and spectacular extravaganza. Not least in the case of the “home,” such associations go to Hollywood stars, spacious mansions, famous architects, swimming pools, and high-priced furniture design frenzy. LÄS MER
19. Produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer
Sammanfattning : Allt fler detaljhandelsföretag arbetar med egna märkesvaror. Det är därför intressant att studera hur det går till när produkter som ska marknadsföras under detaljhandelsföretagens egna varumärken utvecklas. Avhandlingen handlar om hur produktutvecklingssamarbete mellan detaljhandelsföretag och deras varuleverantörer går till. LÄS MER
20. Internal brand management in South African contact centers
Sammanfattning : Globally contact centers are ubiquitous in medium to large organizations operating in both B2B and B2C service industries. Frontline staff working in contact centers represent a major component of the way in which customers experience service organizations’ brands.There is a paucity of research on marketing in contact centers. LÄS MER