Sökning: "practical thinking"
Visar resultat 1 - 5 av 128 avhandlingar innehållade orden practical thinking.
1. Practical thinking in programming education : Novices learning hands-on
Sammanfattning : Understanding how novices learn to program is of national and global concern. A substantial number of studies have been conducted within computing education research (CER), and, although some understanding has been gained, research still finds that programming is hard to learn. LÄS MER
2. On the road to interoperability : Complexities of public sector enterprise thinking
Sammanfattning : Increasingly, eGovernment (the use of ICTs in order to achieve better government) is moving its focus from web presence and electronic service provision to striving for an interoperable public sector. Interoperability refers to the ability for information exchange across organizational borders, concerning technology as well as business aspects. LÄS MER
3. A Systems Thinking Approach to Computational Thinking in Education
Sammanfattning : In today's rapidly changing world, the acquisition of essential skills is crucial for the success of young individuals. Among these skills, computational thinking (CT) plays a vital role in problem-solving and adapting to the complex and evolving demands of the 21st century. LÄS MER
4. Gemenskap och mångfald : En ekklesiologisk studie med utgångspunkt i Don S. Brownings metod, där två församlingars tal om identitet och pluralism i den egna församlingen relateras till Dietrich Bonhoeffers teologiska tänkande
Sammanfattning : Gemenskap är eftersträvansvärt för de flesta människor. Samtidigt är många gemenskaper relativt homogena och likriktade. På ett liknande sätt är många kristna församlingsgemenskaper uppbyggda, dvs. de är gemenskaper där mångfalden får svårt att hävda sig. LÄS MER
5. Topos som meningsskapare : Retorikens topiska perspektiv på tänkande och lärande geonom argumentation
Sammanfattning : De flesta teorier om meningsskapande som är moderna inom ramen för den högskolepedagogiska diskursen i Sverige idag utgår från en perspektivisk kunskapssyn. Det kan emellertid vara svårt att realisera en didaktik som tar många synsätt på allvar i klassrummet utan att landa i hållningslös relativism. LÄS MER