Sökning: "lärande utbildning"

Visar resultat 6 - 10 av 225 avhandlingar innehållade orden lärande utbildning.

  1. 6. Regnbågsungar: Familj, utbildning, fritid

    Författare :Per Nordén; Göteborgs universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Rainbow children; family; education; leisure time; Butler; discourse; queer family structure; kinship; resistance; Glynos; Howarth; performative strategies; lifelines;

    Sammanfattning : In this thesis, rainbow children’s experience in private, institutional and public spaces is examined. More specifically, the aim is to explore if and how social conflict arises on the basis on their queer kinship structure. LÄS MER

  2. 7. Shaped for beauty : Vocational and gendered subjectivities in private education for the beauty industry

    Författare :Eleonor Bredlöv; Andreas Fejes; Susanne Köpsén; Elisabet Öhrn; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Vocational Education and Training VET ; subjectivity; adult learning; power; gender; beauty industry; processes of becoming; caring knowledge; Yrkesutbildning; subjektivitet; vuxnas lärande; makt; genus; skönhetsindustrin; blivandeprocesser; omvårdnadskunskap;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to answer the question: How are vocational, gendered subjectivities produced in vocational education for the beauty industry? Drawing on Foucault and poststructural feminist theory, this question is answered in four papers, in which the material consists of beauty-school recruitment and marketing material, interviews with skin and spa therapy students and observations of practical skin and spa therapy training. These are educational arrangements that are closely bound to the economic sector of the beauty industry, and they have remained remarkably unexplored. LÄS MER

  3. 8. Det lärande utrymmet : lärande och vårdande möten mellan patienter, studentpar och handledare vid Utvecklande och Lärande Vårdenheter

    Författare :Hanna Holst; Ulrica Hörberg; Lise-Lotte Ozolins; David Brunt; Unni Lindström; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; caring science; clinical practice; learning space; learning support; pairs of nursing students; reflective lifeworld approach; vårdvetenskap; verksamhetsförlagd utbildning; lärande utrymme; lärande stöd; par av sjuksköterskestudenter; reflekterande livsvärldsforskning; Vårdvetenskap; Caring Science;

    Sammanfattning : Aim: The overall aim is to create knowledge about how nursing students’ learning in pairs can be supported in order to create prerequisites for encounters that provide caring and learning support during clinical practice.Approach and method: A reflective lifeworld research (RLR) approach founded on the epistemology of phenomenology and hermeneutics was used. LÄS MER

  4. 9. Aritmetik i förskolan : en studie av taluppfattningens betydelse för matematikundervisningen

    Författare :Maria Alkhede; Maria Johansson; Malmö universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Aritmetik; taluppfattning; förskollärare; förskoledidaktik; undervisning; lärande; variationsteori; Aritmetik; taluppfattning; förskollärare; förskoledidaktik; undervisning; lärande; variationsteori.;

    Sammanfattning : Kunskapsområdet matematik blir alltmer fokuserat även i förskolan, med mål av vilket kunnande barnen förväntas utveckla. Därav finns det behov av att förstå vad barn faktiskt erbjuds lära och vad de utvecklar för förmågor innan de börjar skolan. LÄS MER

  5. 10. Spontaneous online tutoring : Students’ support of their own and other students’ process of inquiry in online text-based tutoring

    Författare :Malin Jansson; Stefan Hrastinski; Stefan Stenbom; Fredrik Enoksson; Jennifer Richardson; KTH; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Teknik och lärande; Technology and Learning;

    Sammanfattning : The use of online technologies has made education more accessible. In online education, there are increased expectations for students to be self-directed and take responsibility for their learning. Research has also shown that students can benefit from learning from each other. LÄS MER