Sökning: "class"

Visar resultat 36 - 40 av 3473 avhandlingar innehållade ordet class.

  1. 36. Class-E Power Amplifiers for Pulsed Transmitters

    Författare :MUSTAFA ÖZEN; Chalmers tekniska högskola; []
    Nyckelord :TEKNIK OCH TEKNOLOGIER; ENGINEERING AND TECHNOLOGY; RF-PWM; pulsed transmitters; frequency agility; energy efficiency; Class-E;

    Sammanfattning : Nowadays the main driving parameters for the radio transmitter research are: energy efficiency, frequency re-configurability and integration. Pulsed transmitter architectures have attracted large interest in the recent years due to their potential to meet these demands. LÄS MER

  2. 37. "Solidariteten, det vackra i denna strid...". Spelet om Norbergsstrejken 1891-92 : En studie i arbetarkultur

    Författare :Gunnel Testad; Boel Westin; Ola Holmgren; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; The Play about the Norberg Strike; Swedish theatre in the 70s; folk theatre history in Sweden; community theatre in Sweden; working-class play; hegemony in culture; counter-public sphere in theatre; radical theatre; script and performance analyses; litteraturvetenskap; Literature;

    Sammanfattning : This thesis is a monograph on The Play about the Norberg Strike 1891–92, a pioneering project and performance relating to working-class cultural expressions. The project was initiated in the summer of 1975, and the first successful performances were held in June and July 1977. LÄS MER

  3. 38. Spelets regler : En studie av ensembleundervisning i klass

    Författare :Anna Backman Bister; Cecilia Hultberg; Sidsel Karlsen; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; individually adapted education; peer-teaching and -learning; ensemble teaching; music class teaching; musikpedagogik; Music Education;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore criteria characterizing music teacher’s strategies when trying to adapt their teaching to individual students. The interaction of three music teachers with their students was explored in case studies in different parts of Sweden (a pre-study, and the main study consisting of two parallel studies). LÄS MER

  4. 39. Att räkna med alla elever : följa och främja matematiklärande i förskoleklass

    Författare :Helena Vennberg; Maria Berge; Gunnar Sjöberg; Anna Ida Säfström; Jorryt van Bommel; Umeå universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Preschool-class; mathematics; assessment; intervention; at-risk-student; special educational needs; Förskoleklass; matematik; specialpedagogik; lärande; bedömning; i-risk-elev; intervention; SUM; pedagogiskt arbete; educational work;

    Sammanfattning : Förskoleklassen har en speciell position mellan två skilda kulturer där utveckling och lärande har olika betydelse. Avhandlingens syfte är att bidra med kunskap om förskoleklasslärares möjligheter att följa och främja alla elevers utveckling och lärande i matematik. Avhandlingen består av fyra studier. LÄS MER

  5. 40. Skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1

    Författare :Christina Aminoff; Karin Forslund Frykedal; Marianne Skoog; Gunilla Sandberg; Linköpings universitet; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; literacy; reading and writing instruction; events; preschool class; year 1; the sociocultural perspective; literacy event; literacy; skriftspråklighet; läs- och skrivundervisning; handlingar; förskoleklass; årskurs 1; sociokulturellt perspektiv; literacyhändelser;

    Sammanfattning : Denna avhandling handlar om skriftspråklighet i förskoleklass och årskurs 1. Syftet med avhandlingen är att bidra med kunskap om skriftspråkliga handlingar i förskoleklass och årskurs 1 och i övergången mellan de två skolformerna. I avhandlingen ingår tre förskoleklasser och fem klasser i årskurs 1. LÄS MER