Sökning: "boys stories"
Visar resultat 1 - 5 av 18 avhandlingar innehållade orden boys stories.
1. Rött eller grönt? : flicka blir kvinna och pojke blir man i B. Wahlströms ungdomsböcker 1914-1944
Sammanfattning : One of the most widely diffused series of girls' and boys' popular stories in Sweden during the 20th century is "B. Wahlströms ungdomsböcker". Its most distinctive feature is the binding with red or green spines, red on books intended for girls and green for boys. LÄS MER
2. Att växa upp i våldets närhet : ungdomars berättelser om våld i hemmet
Sammanfattning : In this dissertation, teenagers (13-19 years) are allowed to speak out. The purpose of the study was to gain knowledge regarding the conditions related to socialization in the proximity of violence through listening to, interpreting and attempting to understand the teenagers' narratives about life when violence is an everyday occurrence. LÄS MER
3. Från vildmark till grön ängel : Receptionsanalyser av läsning i åttonde klass
Sammanfattning : The subject of this dissertation is Swedish upper secondary pupils’ reception of novels read as part of their literature instruction. The main purpose is to study and compare the reading of female pupils with that of male pupils and to analyze to what extent attention is paid to their private reading experiences in the literary teaching. LÄS MER
4. Utsatthetens röster
Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomar i samhäilsvård och deras livsberättelser, om erfarenheter av att växa upp under kaotiska livsvillkor som karaktäriseras av psykiska problem, trasiga relationer, och andra fotmer av social utsatthet. Syftet är att undersöka hur ungdomar som är placerade i samhällsvård använder sina erfarenheteter för att skapa mening och sammanhang kring sig själva och sina liv. LÄS MER
5. Ungdomars berättande : En studie i struktur och interaktion
Sammanfattning : In any human culture the telling of stories for representing past events is likely to have a centralplace. The aim of this dissertation is to describe storytelling among Swedish adolescents from astructural, interactional and functional perspective, and to demonstrate how the meaning of thestory is interactionally constructed. LÄS MER