Avancerad sökning

Visar resultat 21 - 25 av 44 avhandlingar som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 21. Backers’ crowdfunding journey – An engagement perspective

    Författare :Nadia Arshad; Adele Berndt; Tomas Müllern; Robin Teigland; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; engagement; customer journey; crowdfunding; service dominant logic;

    Sammanfattning : Crowdfunding refers to accumulating small sums of money from the general public through the Internet for a collective larger amount to fund small or medium-sized ventures in exchange for some benefit. The contribution can be as a donation (for no material reward), a purchase (for getting a reward in return), debt (to get money returned), or equity (for sharing future profit). LÄS MER

  2. 22. Trading animal genetics : On the “marketization” of bovine genetics in the dairy industry

    Författare :Julia De Gregorio; Brett Christophers; Peeter Maandi; Christian Berndt; Uppsala universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES;

    Sammanfattning : This thesis studies the workings of markets in the specific context of the international trade in bovine genetics in the dairy industry and with a particular focus on the Global North. It draws upon the examples of trade in breeding stock – cows – at auction sales and trade in bovine semen. LÄS MER

  3. 23. "Det är inte mig det är fel på, det är huset" : en studie av prognosfaktorer och bemötande med fokus på sjuka hus-syndromet

    Författare :Berit Edvardsson; Berndt Stenberg; Lars Weinehall; Gunilla Wieslander; Umeå universitet; []
    Nyckelord :MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP; MEDICAL AND HEALTH SCIENCES; SBS; byggnadsrelaterad ohälsa; uppföljning; prognos; självbild; coping; personlighet; intervjuer; bemötande; Occupational and Environmental Medicine; arbets- och miljömedicin; Epidemiology; epidemiologi; folkhälsa; Public health;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sick Building Syndrome, SBS, är fortfarande 2015 ett tillstånd som vållar mycket diskussion. Symtomen kan grupperas i slemhinnesymtom, hudsymtom och allmänna symtom. I definitionen ingår att personen/ personerna som fått symtom har exponerats för dålig inomhusluft i en speciell byggnad. LÄS MER

  4. 24. Harmonising value in a car’s interior using sensory marketing as a lens

    Författare :Andreas Eklund; Adele Berndt; Klaus-Peter Wiedmann; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; brand experience; brand image; sensory cues; sensory marketing; and service-dominant logic SDL ; Marketing; Marknadsföring;

    Sammanfattning : The human senses have always influenced people’s perceptions of thesurrounding environment and objects. As a consequence of the evolvement ofthe experience economy, research on the human senses has increasedsubstantially and attracted scholars from various research domains, includingsensory marketing. LÄS MER

  5. 25. Craft production in the Kingdom of Crystal (Glasriket) and its visual representation : Constructing authenticity in cultural/marketing production

    Författare :Songming Feng; Adele Berndt; Mart Ots; Ian Woodward; Karin Ekström; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Glasriket; the Kingdom of Crystal; glass; craft; authenticity; cultural production; photography; image; semiotics; practice theory; materiality;

    Sammanfattning : Authenticity is a core concept and phenomenon in contemporary marketing, as both marketers and consumers seek the authentic. Individuals, companies, and industries all work to establish and accomplish authenticity for themselves and related stakeholders. LÄS MER