Sökning: "cultural production"
Visar resultat 1 - 5 av 386 avhandlingar innehållade orden cultural production.
1. Skilda världar : Samtida föreställningar om kulturarvsplatser
Sammanfattning : Kulturarvsplatser kan betraktas på olika sätt av olika människor. Samtidigt finns kol-lektiva föreställningar om hur en kulturarvsplats bör förstås. Mellan dessa utgångs-punkter sker förhandlingar om kulturarvsplatsens betydelse och värde. LÄS MER
2. Constructing Soviet Cultural Policy : Cybernetics and Governance in Lithuania after World War II
Sammanfattning : Efter första världskriget var Sovjetunionen en av de första moderna stater som uttryckligen ägnade sig åt att övervaka och styra kulturen, vilket tog sig formen av en formaliserad och institutionaliserad statlig kulturpolitik. I denna övervakningsoch styrningsprocess försåg vetenskap och teknologi staten med konceptuella och materiella resurser vilka användes för att definiera såväl själva processen som föremålet för den. LÄS MER
3. Kulturpolitik : Formeringen av en modern kategori
Sammanfattning : This dissertation analyses the formation of Swedish cultural policy in the twentieth century and the emergence of a modern concept of cultural policy. The aim is to historicise this concept by opening up the process through which it was established. LÄS MER
4. Det ekte, det gode og det coole : Södra teatern og den dialogiske formasjonen av mangfoldsdiskursen
Sammanfattning : The thesis analyses the continuously changing discourse of cultural diversity. The focus of this study is the ways in which this discourse is shaped within contemporary Swedish cultural politics in general, and how it unfolds and further changes through the specific activities performed by a cultural institution in Stockholm – Södra teatern. LÄS MER
5. Craft production in the Kingdom of Crystal (Glasriket) and its visual representation : Constructing authenticity in cultural/marketing production
Sammanfattning : Authenticity is a core concept and phenomenon in contemporary marketing, as both marketers and consumers seek the authentic. Individuals, companies, and industries all work to establish and accomplish authenticity for themselves and related stakeholders. LÄS MER