Sökning: "text complexity"

Visar resultat 21 - 25 av 91 avhandlingar innehållade orden text complexity.

  1. 21. Parskrivande och klassrumsdialog i årskurs 2 : En fallstudie av textaktiviteter när elever planerar och skriver berättelser under tre lektioner

    Författare :Karin Ekelund Bybro; Catarina Schmidt; Karin Jönsson; Jönköping University; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; paired writing; storytelling; the writing process; dialogue for learning; social practice; primary school; 8-year-olds;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att bidra med didaktisk förståelse för relationerna mellan skrivande och andra former av kommunikation, liksom för sådana faktorer som möjliggör och/eller hindrar yngre elevers gemensamma textskapande i klassrummet. Forskningsfrågorna berör hur dialogiskt parskrivande tar form, när tre elevpar planerar och parskriver en berättelse samt hur de stödstrukturer som erbjuds fungerar för dessa elever. LÄS MER

  2. 22. Lexical and Acoustic Modelling of Swedish Prosody

    Författare :Johan Frid; Fonetik; []
    Nyckelord :HUMANIORA; HUMANITIES; phonology; Phonetics; stress; dialects; Swedish; word accents; letter-to-sound; text-to-speech; modelling; intonation; prosody; speech technology; Fonetik; fonologi; Scandinavian languages and literature; Nordiska språk språk och litteratur ;

    Sammanfattning : Prosody and intonation are very important ingredients of human speech. In speech technology, text-to-speech (TTS) and automatic speech recognition (ASR) systems must incorporate prosodic models in order to reach acceptable performances. LÄS MER

  3. 23. Formandet av den entreprenöriella läraren : Entreprenöriellt lärande som styrningsteknologi

    Författare :Carina A. Holmgren; Karin Berglund; Per Skålén; Linnéuniversitetet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; Entrepreneurship; entrepreneurial learning; enterprise education; governmentality; translation; subjectivity; Entreprenörskap; entreprenöriellt lärande; governmentality; översättning; subjektivitet; Business administration; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to, from a governing perspective, describe and enhance the understanding of the form entrepreneurial learning takes in lower and upper secondary schools’ practice, and its effects in terms of which approaches and practices are strengthened and marginalized. The context of this thesis is the industrial policy work to implement entrepreneurship in the Swedish educational system in 1996–2009. LÄS MER

  4. 24. Contribution to multiagent planning for active information gathering

    Författare :Jennifer Renoux; France Université de CaenCaen GREYC; []
    Nyckelord :NATURVETENSKAP; NATURAL SCIENCES; Decentralized planning; Multiagent systems; Information relevence; Planification décentralisée; Système multiagents; Pertinence de l’information;

    Sammanfattning : In this thesis, we address the problem of performing event exploration. We define event exploration as the process of exploring a topologically known environment to gather information about dynamic events in this environment. LÄS MER

  5. 25. Konstruktioner som fungerar : En studie av teknikkunnande i de tidiga skolåren

    Författare :Eva Björkholm; Ingrid Carlgren; Maria Andrée; Marc De Vries; Berit Bungum; Stockholms universitet; []
    Nyckelord :SAMHÄLLSVETENSKAP; SOCIAL SCIENCES; technology education; primary school; Learning study; phenomenography; variation theory; knowledge; knowing; utbildningsvetenskap med inriktning mot praktiska kunskapstraditioner; Educational Sciences in Arts and Professions; Teknikvetenskapens lärande och kommunikation;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore the meaning of technical knowing in primary technology education. This is done by identifying and describing ways of knowing in relation to specific content (so-called objects of learning) of the school subject of technology. LÄS MER