Sökning: "text complexity"
Visar resultat 21 - 25 av 91 avhandlingar innehållade orden text complexity.
21. Parskrivande och klassrumsdialog i årskurs 2 : En fallstudie av textaktiviteter när elever planerar och skriver berättelser under tre lektioner
Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att bidra med didaktisk förståelse för relationerna mellan skrivande och andra former av kommunikation, liksom för sådana faktorer som möjliggör och/eller hindrar yngre elevers gemensamma textskapande i klassrummet. Forskningsfrågorna berör hur dialogiskt parskrivande tar form, när tre elevpar planerar och parskriver en berättelse samt hur de stödstrukturer som erbjuds fungerar för dessa elever. LÄS MER
22. Lexical and Acoustic Modelling of Swedish Prosody
Sammanfattning : Prosody and intonation are very important ingredients of human speech. In speech technology, text-to-speech (TTS) and automatic speech recognition (ASR) systems must incorporate prosodic models in order to reach acceptable performances. LÄS MER
23. Formandet av den entreprenöriella läraren : Entreprenöriellt lärande som styrningsteknologi
Sammanfattning : The purpose of this thesis is to, from a governing perspective, describe and enhance the understanding of the form entrepreneurial learning takes in lower and upper secondary schools’ practice, and its effects in terms of which approaches and practices are strengthened and marginalized. The context of this thesis is the industrial policy work to implement entrepreneurship in the Swedish educational system in 1996–2009. LÄS MER
24. Contribution to multiagent planning for active information gathering
Sammanfattning : In this thesis, we address the problem of performing event exploration. We define event exploration as the process of exploring a topologically known environment to gather information about dynamic events in this environment. LÄS MER
25. Konstruktioner som fungerar : En studie av teknikkunnande i de tidiga skolåren
Sammanfattning : The aim of this thesis is to explore the meaning of technical knowing in primary technology education. This is done by identifying and describing ways of knowing in relation to specific content (so-called objects of learning) of the school subject of technology. LÄS MER