Sökning: "organisation skola"
Visar resultat 11 - 15 av 28 avhandlingar innehållade orden organisation skola.
11. Anledning till handledning : Skolledares perspektiv på grupphandledning
Sammanfattning : Handledda gruppsamtal för lärare är en ung, men starkt växande företeelse i skolan. Influensernakommer från många traditioner, och handledningen ges av olika sorters handledare och med skildasyften, förutsättningar och metoder. LÄS MER
12. Slagsta skola och seminarium och dess föregångare : skolan för sinnesslöa barn i Stockholm : ideologi och praktik i undervisningen av barn med utvecklingsstörning 1870-1950
Sammanfattning : This is a pedagogical-historical thesis. The sources were some guides for teacher training, curricula and pictures. The latter show learning settings and materials for sensory training which were considered important in developing the children's senses, since it was supposed that sensory dysfunction constituted the retardation. LÄS MER
13. Den kommunala förvaltningen som rationalistiskt ideal : En fallstudie om styrning och handlingsutrymme inom skola, barnomsorg och miljö- och hälsoskydd
Sammanfattning : A municipal authority is a considerable producer of services in the local community and is commonly perceived as an important sector of the Swedish welfare system. One aspect of a well-functioning municipal organisation is that its administrative organs function efficiently. This study examines how activities in municipal administration aresteered. LÄS MER
14. Könsgestaltningar i skolan : Om könsrelaterat gränsupprätthållande, gränsuppluckrande och gränsöverskridande
Sammanfattning : This thesis concerns issues related to gender and schooling, focus is located in different conditions and experiences girls and boys as· gendered human beings meet there. Points of departure are partly ideas and issues from post-structural feminist research that, both boys and girls would benefit from a break down or at least loosening of the dualism between man and woman and what is concerned male - female. LÄS MER
15. Elever på ett anpassat individuellt gymnasieprogram : skolvardag och vändpunkter
Sammanfattning : The purpose of the study is to describe and research students roate into the programme, and what it means to students to follow a special secondary school course. The students attended a small specail needs teaching group based on the neuropsychiatric diagnosis of Asperger´s syndrome, which had been made during their years at school. LÄS MER