Sökning: "Ingrid Karlsson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 avhandlingar innehållade orden Ingrid Karlsson.
1. Att leda i kommunal äldreomsorg : om arbetsledares handlingsutrymme, handlingsfrihet och skilda lojaliteter : exemplet Halland
Sammanfattning : Äldreomsorgens arbetsledare och positionen de befinner sig i, där intressenter från till exempel förvaltning, politik, medarbetare och brukare ställer krav på verksamheten, står i fokus i denna licentiatavhandling. Avhandlingens syfte är att utveckla kunskap om och förståelse för arbetsledares handlingsutrymme och handlingsfrihet inom äldreomsorgen. LÄS MER
2. Evolution of HIV-1 coreceptor use in relation to pathogenesis
Sammanfattning : HIV-1 uses the coreceptors CCR5 and/or CXCR4 in addition to CD4 to enter the host cell. CCR5-using HIV-1 (R5 phenotype) appears to transmit infection and usually dominates the early stages of disease. LÄS MER
3. Att leda i kommunal äldreomsorg : Om arbetsledares handlingsutrymme, handlingsfrihet och skilda lojaliteter - exemplet Halland
Sammanfattning : The middle management position in the care of the elderly is the focus of this licentiate dissertation. The aim was to develop knowledge about the constraints within which the middle manager is able to act and which freedom of action he/she has. LÄS MER
4. Könsgestaltningar i skolan : Om könsrelaterat gränsupprätthållande, gränsuppluckrande och gränsöverskridande
Sammanfattning : This thesis concerns issues related to gender and schooling, focus is located in different conditions and experiences girls and boys as· gendered human beings meet there. Points of departure are partly ideas and issues from post-structural feminist research that, both boys and girls would benefit from a break down or at least loosening of the dualism between man and woman and what is concerned male - female. LÄS MER
5. Från uppväxt till lärargärning : En livsberättelsestudie med åtta yrkeslärare på industritekniska programmet
Sammanfattning : The thesis is based on eight vocational teachers’ life stories with the aim to provide knowledge about vocational teachers and their work with pupils in teaching in the industrial-technology programme, in the context of both a working life and a vocational education which is continuously changing. The thesis answers two research questions: 1) the themes that recur in vocational teachers’ life stories about how they meet and teach their pupils and 2) the teaching goals and strategies which emerge from vocational teachers’ life stories. LÄS MER