Sökning: "miljö estetik"
Visar resultat 1 - 5 av 10 avhandlingar innehållade orden miljö estetik.
1. Kretslopp av data : Miljö, befolkning, förvaltning och den tidiga digitaliseringens kulturtekniker
Sammanfattning : This dissertation explores the early digitalization in Sweden. As host to the first summit on the environment in Stockholm 1972 (UNCHE), as leading procurer of computer equipment as well as initiator to the world's first national Data Act of 1973, Sweden pioneered domains that have since emerged as critical to our age: environmental challenges and digital technology. LÄS MER
2. Elis Eriksson: Ting och tecken
Sammanfattning : The title of this thesis translates as "Elis Eriksson: Objects and Signs" and concerns the life and work of the Swedish artist Elis Eriksson (1906-2006) as analysed from a semiotic point of view. The semiotic theory applied in the thesis is to be regarded as a theory of cultural semiotics or socio-semiotics, explicitly critical towards the rigid application of linguistic models so often associated with semiotic studies in the human sciences. LÄS MER
3. Tre texter om förskjutningens estetik. Dislokation och autonomi
Sammanfattning : The aim of the dissertation Three texts on the aesthetics of dislocation , is to show and discuss some aspects of aesthetics with regard to the concepts of deviation, dislocation and incompleteness. The dissertation consists of three different parts, which can be read separately and without any preferable sequence. LÄS MER
4. Den svårfångade delaktigheten i skolan : Ett ungdomsperspektiv på hinder och möjligheter
Sammanfattning : Den här avhandlingen handlar om ungdomars erfarenheter och upplevelser av delaktighet i det som enligt skolans mål skall vara ´en skola för alla´. Vi har under tre terminer varit deltagande observatörer och intervjuat ungdomar på en skola (år 6-9) som vi kallar Vegaskolan. LÄS MER
5. Att uppmärksamma det väsentliga : Lärares ämnesdidaktiska förmågor ur ett interaktionskognitivt perspektiv
Sammanfattning : Den här avhandlingen syftar till att belysa lärares ämnesdidaktiska förmågor i naturvetenskap. Jag fokuserar på tre olika förmågor som är centrala för lärare, nämligen lärares professionella seende, deras automatiska agerande samt deras förmåga att berätta narrativ. LÄS MER